خبرگزاری کار ایران

امام جمعه رودبار:

اساس سنت وقف رواج روحیه همدلی و ایثار است

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۴۷۱

امام جمعه رودبار گفت: آنچه در اساس و بطن وقف به عنوان مسئله اصلی نهفته است رواج روحیه نوعدوستی، همدلی و ایثار است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سیدمحمدی امام جمعه رودبار در دیدار با حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: وقف یکی از برترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم است و اساس سنت وقف رواج روحیه همدلی و ایثار است.

وی سنت وقف را سنتی حسنه و از ضروریات جامعه دانست و افزود: مهمترین ویژگی سنت وقف انعطاف پذیر بودن آن برای تطابق با مقتضیات و نیاز‌های روز برای حل مشکلات مردم است.

امام جمعه رودبار گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان اوقاف و کارگزاران وقف در ادارات اوقاف، جهت دهی به نیات واقفان براساس نیاز‌های روز است.

وی مسئله فرهنگ اسلامی، سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد، کمک به ایجاد اشتغال را از نیاز‌های مهم جامعه برشمرد و افزود: وقف با این نیات خود یک کار فرهنگی برجسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سیدمحمدی با بیان اینکه کمک به واقفان و خیران برای ثبت وقف با نیات جدید به نوعی فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ وقف است گفت: کمک به رونق تولید ملی که دغدغه رهبر معظم انقلاب است باید به صورت جدی مورد توجه خیران و کارگزاران وقف باشد تا وقف‌هایی برای این مسئله حیاتی برای توسعه کشور انجام شود.

امام جمعه رودبار با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: وقف همواره سرمنشاء کار‌های خیر و حسنه در جامعه بوده است.

وی عمل به وقف را از مهمترین راه گسترش فرهنگ وقف خواند و افزود: اطلاع رسانی درباره اجرای نیات واقفان می‌تواند مردم را برای گرایش به سنت حسنه وقف ترغیب کند.

حجت الاسلام سید محمدی گفت: وقف شاید در نگاه اول یک سنت اقتصادی در احکام اسلامی باشد، اما آنچه در اساس بطن وقف به عنوان مسئله اصلی نهفته است رواج روحیه نوعدوستی، همدلی و ایثار است.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان احیای سنت حسنه وقف را در عصر کنونی مدیون پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دوران حکومت منحوس پهلوی بسیاری از موقوفات از حال وقف خارج شده بود.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد شکوفایی سنت حسنه وقف بودیم افزود: برای رسیدن به وضع مطلوب در حوزه ترویج سنت وقف و عمل به وقف فاصله داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: تا پیش از سال ۸۸ سالانه نزدیک به ۴۰۰ وقف در کشور صورت می‌گرفت، اما از از سال ۸۹ به بعد و با کارفرهنگی انجام شده در کشور این تعداد به ثبت ۳ هزار موقوفه در سال افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: سنت حسنه وقف می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیاز‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و حتی سیاسی مردم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز