خبرگزاری کار ایران

محمد ایازی در مراسم طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان مطرح کرد:

مسمومیت ۴۶۰ نفر به دلیل استفاده از الکل

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۶۳

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه قریب به ۵۰ درصد افرادی که الکل استفاده و تصادف می‌کنند، کشته و‌ مجروح می‌شوند، گفت: در یکماه اخیر ۴۶۰ مورد به دلیل استفاده از الکل مسموم شده و متاسفانه ۴۲ نفر از آنها فوت کردند، همچنین ۱۷۰ نفر دیالیزی و ۱۶ نفر در ماه‌های اخیر به دلیل مصرف الکل نابینا شدند.

به گزارش ایلنا، محمد ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت در مراسم طرح جدید تست مواد مخدر رانندگان کشور گفت: ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ما به مجروحین تصادفات اختصاص می‌یابد از همین‌رو مساله رفتار پرخطر ترافیکی دغدغه اصلی ماست.

وی با اشاره به آمار معتادان در کشور گفت: ۲ میلیون ۸۵۰ هزار نفر در کشور اعتیاد به مواد مخدر دارند همچنین ۶ درصد مراجعین برای دریافت گواهینامه در همان ابتدا اعتیاد دارند و حدود ۳۰ درصد افرادی که در جاده‌ها تردد می‌کنند نیز به مواد مخدر اعتیاد دارند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هرچند میزان استفاده از الکل در کشور قابل توجه نیست ولی افرادی که از الکل استفاده می کنند میزان استفاده شان به نحوی است که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

ایازی با اشاره به آمار مسمومیت‌های اخیر به دلیل مصرف الکل در کشور گفت: در یکماه اخیر ۴۶۰ مورد به دلیل استفاده از الکل مسموم شده و متاسفانه ۴۲ نفر از آنها فوت کردند، همچنی ۱۷۰ نفر دیالیزی و ۱۶ نفر نیز در ماه‌های اخیر به دلیل مصرف الکل نابینا شدند.

به گفته معاون اجتماعی وزیر بهداشت قریب به ۵۰ درصد افرادی که الکل استفاده و تصادف می کنند کشته و‌مجروح می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز