خبرگزاری کار ایران

حقوق مرداد ماه کارگران ابنیه فنی راه آهن آذربایجان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۱۰۵

برخی از کارگران عملیات نت خط و ابنیه فنی راه آهن آذربایجان از پرداخت یک ماه از معوقات مزدی خود خبر دادند.

تعدادی از کارگران عملیات نت خط و ابنیه فنی راه آهن آذربایجان که تحت مسئولیت شرکت گسترش آهن راه مشغول کارند، در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: باوجود آنکه روز گذشته (۱۶ مرداد ماه) معادل یک ماه (مرداد ماه) از مجموع دو ماه معوقات مزدی کارگران پرداخت شده، اما نگرانی از وضعیت نامعلوم  مابقی مطالباتمان وجود دارد.

به گفته این گروه از کارگران که خواهان مشخص شدن وضعیت مابقی مطالبات خود هستند، پیش از این آنها به همراه سایر کارگران پیمانی خط و ابنیه فنی راه آهن کشور بابت معوقات مزدی و سایر مطالبات صنفی خود دست به برپایی اجتماعات صنفی زده‌اند.

از قرار معلوم روز گذشته کارفرما، یک ماه دستمزد مربوط بهمرداد ماه کارگران را تقریبا با دو ماه تاخیر پرداخت کرده است.

از دیگر مطالبات کارگران این واحد خدماتی و سایر کارگران خطوط ابنیه فنی کشور، مربوط به مشکل پرداخت شدن «سنوات»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری»، «تامین امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از اخراج بی‌رویه»، «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران»، «مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه» و «رفع مشکلات بیمه تکمیلی» می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز