خبرگزاری کار ایران

محمود دشت بزرگ خبر داد:

بررسی بسته پیشنهادی برق منطقه ای خوزستان در نشست بین المللی محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۰۱۵

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: بسته پیشنهادی برق منطقه­ ای خوزستان، اولین بسته پیشنهاد شده از سوی ایران از زمان تاسیس صندوق GCF ( صندوق اقلیم سبز) بوده و در آن ۷۱ میلیون دلار به صورت بلاعوض جهت محافظت از شبکه در مقابل ریزگردها درخواست شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار کرد: نشست محیط زیستی کره جنوبی در نهم اکتبر (۱۷ مهرماه ) برگزار می شود و در آن طرح موضوع حمایت از بسته پیشنهادی برق منطقه ای خوزستان به صندوق بین المللی GCF جهت افزایش تاب آوری شبکه برق خوزستان درمقابل تغییرات اقلیم ( ریزگرد و افزایش دما) یکی از اتفاقات مهم این نشست خواهد بود.

وی تصریح کرد: بسته ۱۱۸ میلیون دلاری برق منطقه ای خوزستان، شامل زمینی (کابلی) کردن ۶۰ کیلومتر خط فشار قوی، احداث یک دستگاه پست انتقال و احداث یک دستگاه پست فوق توزیع بصورت GIS جهت محافظت از شبکه در مقابل ریزگرد و سایر آلودگی های زیست محیطی می باشد که تأمین حدود ۶۰ درصد از منابع این پروژه به میزان ۷۱ میلیون دلار توسط صندوق به صورت بلاعوض درخواست شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: هدف از ارائه این بسته پیشنهادی افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی های ناشی از ریزگرد در خوزستان به منظور افزایش رفاه مردم استان با توجه به شرایط زیست محیطی جدید خواهد بود.

دشت بزرگ بیان کرد: صندوق GCF یا اقلیم سبز در سال ۲۰۱۵ در معاهده پاریس پیش بینی و از سال ۲۰۱۶ با سرمایه گذاری کشورهای توسعه یافته با دو هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش سازگاری جوامع با تغییرات اقلیمی شروع به کار کرده است.

وی افزود: بسته پیشنهادی برق منطقه­ ای خوزستان اولین بسته پیشنهاد شده از سوی ایران و تنها بسته پیشنهادی یک سازمان دولتی از ایران به این صندوق می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز