خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در زنجان:

۱۰ درصد ترافیک کشور در محورهای مواصلاتی استان زنجان است

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۹۰۵

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مهمترین مشکل بخش راهداری را کمبود اعتبارات خواند و گفت: ۱۰ درصد ترافیک کشور در محورهای مواصلاتی این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از  زنجان، تیموری معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده ای استان زنجان، اظهار کرد: در کشور 217 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه نگهداری از راه های کشور وظیفه سازمان راهداری است، گفت: برای نگهداری از این سرمایه ملی سالانه نیازمند 9 هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از ابلاغ اختصاص 1200 میلیارد تومان اعتبار از محل تملک دارایی استان به بخش راه خبر داد و گفت: از این رقم تنها 50 درصد عملیاتی می شود.

تیموری با یادآوری اینکه برای نگهداری شبکه راه کشور 1600 میلیارد تومان ارائه می شود، گفت: یک هزار میلیارد تومان از طریق سازمان حمل و نقل جاده ه ای و 400 میلیون تومان قیر رایگان به این سازمان ارائه می شود.

وی مهمترین مشکل بخش راهداری را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت:  در بخش حمل و نقل کشور هم 600 میلیون تن کالا و یک میلیارد مسافر سالانه از شبکه جاده ای کشور جابه جا می شود.

به گفته این مقام مسوول 600 هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند و 500 هزار وسیله نقیله باری و مسافری و 7 هزار و 300 شرکت حمل و نقل کالا و مسافر فعالیت می کنند.

تیموری با بیان اینکه 10 درصد ترافیک کشور در جاده های استان زنجان ایجاد می شود، گفت: آزاده راه قزوین - رشت به ما تحویل شده است که مردم انتظار دارند روانی و مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

معاون امور عمرانی استانداری زنجان هم خدمت به مردم را جزو توفیقات مدیران خواند و گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در مدیریت بحران یکی از بازوهای موثر است و مهمترین نقش را بر عهده دارد.

مهرداد سلطانی خاطرنشان کرد: ایمنی در سیستم حمل و نقل جاده ای موضوع مهمی است که در این زمینه، آمار تصادفات رو به کاهش بوده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مشکلات شبکه حمل و نقل ریشه در مسائل سیاسی، معیشتی و فرهنگی دارد و تا کنون استان زنجان موفق در حفظ پایداری شبکه حمل و نقل بوده است.

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ایرج دست نشان مدیرکل اسبق راهداری، حمل و نقل جاده ای استان زنجان، عبدالحسین علی اکبری به عنوان مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان زنجان منصوب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز