خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع سابق آمریکا سیاست‌های ترامپ در قبال ایران را به سخره گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۳۳۰

وزیر دفاع سابق آمریکا اظهارات بسیار خصمانه مقام‌های ارشد دولت واشنگتن علیه ایران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایلنا، «چاگ هیگل» وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی «دیفنس وان»، از اظهارات مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور علیه ایران، به شدت انتقاد کرد.

هیگل گفت:‌ «ایالات متحده حتی کنترل نیمی از سوریه را در دست ندارد. شما فقط دو هزار نیرو (آمریکایی) را در گوشه شمال شرق سوریه مستقر کرده‌اید. منظورم این است که تو( ترامپ) نمی‌توانی با دو هزار سرباز، ایرانی‌ها را از سوریه بیرون بکنی».

وی افزود: «کاملا احمقانه است که تو فکر می‌کنی تهدیدی علیه سوری‌ها یا ایرانی‌ها خواهی شد».

وزیر دفاع سابق آمریکا این ایده را، که «حضور دو هزار سرباز آمریکایی در سوریه برای تضمین بیرون راندن هزاران نیروی مورد حمایت ایران کافی‌ست»، به سخره گرفت.

چاک هیگل گفت:‌ «به ما بگویید هدف سیاست خارجی در به خدمت گرفتن دو هزار سرباز آمریکایی در سوریه چیست تا من آن‌موقع به شما پاسخ را بگویم».

وی اظهار داشت: «من نمی‌دانم هدف سیاست خارجی ما در منطقه خاورمیانه یا هر مکان دیگری چیست».

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: «چگونه می‌توانید ثبات در سوریه را برقرار سازید؟ تو این هدف را هرگز نخواهی توانست بدون روس‌ها، ایرانی‌ها و یا دیگر بازیگران منطقه‌ای محقق سازی».

هیگل خاطرنشان کرد که تصمیم اخیر دولت آمریکا به خارج کردن تعدادی از سامانه‌های «پاتریوت» از ۲ کشور هم‌پیمان در خلیج‌فارس با موضع سختگیرانه دولت ترامپ در قبال ایران متناقض است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز