خبرگزاری کار ایران

سالاری تاکید کرد:

تامین آب زراعی تلاشی برای بهبود معیشت کشاورزان است

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۱۹۵

نشست بررسی وضعیت آب بندان ها به ریاست استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،در این نشست وضعیت آب‌بندان‌های گیلان و ظرفیت ذخیره‌سازی آنها برای سال زراعی جدید مورد بررسی قرار گرفت.

 مصطفی سالاری با اشاره به ضرورت تامین آب زراعی برای گیلانیان اظهار داشت: مساله لایروبی و دیواره سازی برای آب‌بندان‌ها باید با جدیت دنبال شود زیرا معیشت مردمان این دیار با تامین آب ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی با بیان اینکه قبل از ساخت و بهره‌برداری از سد منجیل مهمترین منابع تامین آب آب‌بندان‌ها بوده، خاطرنشان کرد: لایروبی آبندان‌ها که روشی بسیار قدیمی است سال‌های متمادی نیاز آبی مردم را تامین کرده اما امروز که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برخورد هستیم نسبت به بهره‌گیری از شیوه مذکور اقدام قابل توجهی را به کار نگرفتیم.

وی از انجام تمامی اقدامات حمایتی و بودجه‌ای برای لایروبی و دیواره گذاری سد و آب‌بندان‌های گیلان خبر داد و گفت: نباید در انجام این مهم با گره افکنی و تمکین به قوانین دست و پاگیر از روند توسعه استان جلوگیری کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از مدیران خواست تا با ارائه راهکارهای عملیاتی در جهت بهینه‌سازی مصرف آب، افزایش حجم آب تنظیمی بخش کشاورزی، مهار سیلاب و تقویت سفره‌های زیرزمینی تلاش کنند.

استاندار گیلان واسپاری مسئولیت برخی لایروبی آب‌بندان‌ها به بخش خصوصی و یا برخی دستگاه های دولتی تاکید و تصریح کرد: اگر دستگاهی بخواهد در جهت اجرای فعالیتی توسعه محور همچون گردشگری، آبزی پروری، صنایع شیلاتی، اجرای ورزش‌های آبی و... از بستر آب بندان‌ها استفاده کند، می‌توان با واگذاری بلندمدت این عرصه‌ها اجرای عملیات لایروبی را که موجب افزایش ذخیره‌سازی آب و تامین آب کشاورزی می‌شود، با کمترین هزینه محقق ساخت.

وی به تفاهم نامه همکاری مشترک میان استانداران استان‌های شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی در زمینه فعالیت‌های مربوط به احیا آب بندان‌های شمال کشور اشاره کرد و افزود: با اجرای مفاد این تفاهم‌نامه و توجه به وجود بیش از ۲ هزار پهنه آب‌بندان در سطح استان گیلان و حجم بالای نزولات جوی، مشکل تامین منابع آب کشاورزی استان در سال آینده به طور قطع حل می شود.

 سالاری در پایان گفت: آب نیاز حیاتی گیلانیان و عنصری اصلی برای اقتصاد داخلی استان است، لذا با موازی‌کاری و اعمال برخی بروکراسی‌های اداری فرصت و امکان اجرای فعالیت‌های اساسی در استان را از بین نبریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز