خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان مطرح کرد:

نقش دانشگاهیان و محققان در رفع چالش‌های اجتماعی و اقتصادی افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۹۰

رئیس دانشگاه لرستان گفت: بایستی نقش دانشگاهیان و محققان در رفع چالش‌های اجتماعی و اقتصادی بیشتر شود و افزایش یابد.

به‌گزارش ایلنا از لرستان، خسرو عزیزی در جلسه مشترک بین مسئولان دادگستری لرستان با مسئولان دانشگاه لرستان که در سالن کنفرانس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه جلسات آن است که نقش دانشگاهیان و محققان در رفع چالش‌های اجتماعی و اقتصادی بیشتر شود و افزایش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه لرستان که در سال 56 تحت عنوان زیرمجموعه دانشگاه جندی شاپور ایجاد شد در سال 72 به برکت سفر مقام معظم رهبری به لرستان به عنوان دانشگاه ارتقاء یافت و هم‌اینک این دانشگاه، دارای 71 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد، 47 رشته تحصیلی دکترا و 61 رشته در مقطع تحصیلی کارشناسی است.

وی تشریح کرد: دانشگاه باید با جامعه به معنی عام و با دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های صنعتی به معنی خاص ارتباط مستمر و مسئله‌محور داشته باشد و در این راستا دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه لرستان به مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی ارتقاء یافته است که یک اقدام مهم در راستای تقویت ارتباط مستمر بین دانشگاه و جامعه است.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت: هرچقدر ارتباط بین دانشگاه و جامعه بیشتر بشود و دانشگاهیان نقش بیشتری در رفع چالشهای یک جامعه داشته باشند آن جامعه از سطح بیشتری از توسعه‌یافتگی بهره‌مند خواهد شد.

دکتر خسرو عزیزی بیان داشت: خوشبختانه تعاملات خوبی بین دانشگاه لرستان و ادارات استان و بخش صنعت استان برقرار است و تعاملات بین دادگستری استان و دانشگاه لرستان نیز باید بیشتر شود.

دکتر عزیزی تصریح کرد: مهارت‌آموزی را باید در سطح دانشجویان افزایش بدهیم تا دانشجویی که فارغ‌التحصیل می‌شود خودش کارآفرین باشد و دوباره به عنوان نیروی بیکار در جامعه جویای کار نشود.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه لرستان از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای خوبی در زمینه هیئت علمی بهره‌مند است و باید کوشش نمود پژوهشهای مختلف با رویکرد مسئله‌محوری را در حوزه چالش‌های اجتماعی و اقتصادی استان لرستان افزایش داد.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز