خبرگزاری کار ایران

رئیس ­اتحادیه بنکداران موادغذایی:

مردم کالاهایی که در منازلشان احتکار کرده‌اند؛ قبل از پایان تاریخ انقضا مصرف کنند

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۸۶

رئیس ­اتحادیه بنکداران موادغذایی گفت: مردم پیش از پایان تاریخ انقضای کالاهایی که در منازلشان احتکار کرده‌اند اقدام به مصرف کنند.

محمد آقاطاهر به صداوسیما گفت: تاخیر در واردات مواد اولیه تولید روغن به کشور، سبب کاهش تولید این کالا شد که با تامین مواد اولیه کارخانه ها در حال تولید هستند و نیاز بازار به زودی بصورت کامل تامین می شود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تامین بازار مواد خوراکی در مراکز عمده فروشی در شرایط عادی و تامین انجام شده است افزود: واردات 600 تا یک میلیون تن برنج خارجی به کشور انجام شده است و کمبودی در بازار نیست.

وی با بیان اینکه برنج ایرانی تازه به بازار عرضه شده است گفت: برنج ایرانی برداشت شده در سال گذشته نیز همچنان درحال عرضه و قیمت آن نیز با 2 تا 3 درصد افزایش از 8هزارتومان تا 14 هزارتومان قیمت گذاری شده است.

رئیس ­اتحادیه بنکداران موادغذایی شرایط تامین حبوبات را نیز بسیار مناسب اعلام کرد و ادامه داد: حبوبات جدید درحال برداشت است که به زودی در بازار عرضه می شود کسری برخی از اقلام این کالا نیز با ارز 4200 تومانی به کشور وارد می‌شود.

آقاطاهر با اشاره به اینکه قیمت رب گوجه به دلیل صادرات و افزایش قیمت گوجه بالا رفته است گفت: به دلیل محدودیت در صادرات و کاهش قیمت گوجه فرنگی قیمت این کالا نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ­­احتکار خانگی ایجاد شده در زمان افزایش قیمت دلار،​ سبب ایجاد خسارت در بازار خواهد شد افزود: ­مردم در این دوره کالای بسیار زیادی­ خریداری و در منازل خود احتکار کرده‌اند که امیدواریم قبل از پایان تاریخ انقضا آن را مصرف کنند چراکه این رفتار،​­رکود و برهم خوردن شرایط عادی را به بازار تحمیل می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز