خبرگزاری کار ایران

امسال ۵ تن خاویار تولید شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۸۸

مدیرعامل شرکت ما در تخصصی خدمات کشاورزی از تولید ۵ تن خاویار پرورشی در کشور خبر داد.

عباس رجایی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان ، ماهیگیری و صنایع وابسته با اشاره به اینکه 19 استان کشور در بیش از 100 مزرعه در زمینه پرورش ماهیان خاویاری فعال هستند،گفت: با تلاش مراکز تولید و پرورش امسال حدود 5 تن خاویار در مزارع تولید شد.

وی گفت: سال گذشته 850 کیلو ماهی خاویار وحشی از دریا به منظور تولید بچه ماهی صید شده که بچه ماهی ها به منظور حفظ ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر رهاسازی شد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی خدمات کشاورزی افزود: از آنجا که صید و برداشت خاویار از ذخایر دریا براساس کنوانسیون بین المللی حفاظت از ذخایر دریایی ( ساپتیس) از 10 سال گذشته ممنوع شده بنابراین تنها روش استفاده از این محصول راهبردی و کسب درآمد سرشار از محل صادرات تولید و پرورش است.

رجایی گفت: براساس برنامه ششم توسعه میزان تولید خاویار سالانه 20 تن هدفگذاری شده است که این برنامه با تلاش مراکز تولید و پرورش محقق خواهد شد.

سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان ، ماهیگیری و صنایع وابسته با حضور 86 شرکت داخلی و خارجی از یازدهم تا چهاردهم مهر در نمایشگاه بین المللی دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز