خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس:

مصوبه اصلاح قیمت سوخت شناورها ابلاغ شد/۷۰ درصد از مسیر تردد شناورها در آب‌های داخلی است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۷۷۸

عضو کمیسیون شوراها، گفت: مصوبه هیات دولت از طریق وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به استان‌ها ابلاغ شد و از این تاریخ قیمت سوخت شناورهایی که در حوزه آب‌های داخلی تردد می‌کنند بر اساس نرخ گازوئیل در داخل کشور محاسبه می‌شود.

به گزارش ایلنا، ناصر شریفی (نماینده حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اصلاح سهمیه‌بندی و قیمت سوخت قایق‌های باری و لنج‌ها، اظهار داشت: مشکل و معضل ملوان‌ها و لنج‌های باری برای صادرات کالاها به کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس، سهمیه سوخت آنها بود که متاسفانه به صورت آزاد و با نرخ فوب خلیج فارس محاسبه می‌شد.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس با بیان اینکه حدود یک ماه گذشته قیمت سوخت مصرفی شناورها به دو برابر افزایش پیدا کرد و هرلیتر به بیش از ۳هزار و ۸۰۰ تومان رسید، گفت: افزایش قیمت سوخت باعث شد تا بسیاری از شناورها از کار دست بکشند زیرا فعالیت و تردد برای آنها صرفه اقتصادی نداشت، وزارت کشور و وزارت نفت چندین ماه بر روی موضوع قیمت سوخت شناورها فعالیت کردند و سرانجام هیات وزیران مصوبه‌ای را در این خصوص به وزارت نفت ابلاغ کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه ابلاغی دولت به منظور اصلاح سهمیه‌بندی و قیمت سوخت شناورهای باری در وزارت نفت معطل ماند و اجرایی نشد، ادامه داد: در این مصوبه آمده است که قیمت سوخت مصرفی شناورها در آب‌‎های داخلی با قیمت سوخت در داخل کشور محاسبه شود زیرا تنها ۳۰درصد از مسیر تردد شناورهای کشور در حوزه آب‌های خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت بالای سوخت شناورها باعث ایجاد نگرانی‌ تجار و ملوانان نوار ساحلی شده بود و حتی بخش اعظمی از درآمد و اشتغال را تحت تاثیر قرار داده بود، عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها و محاسبه آزاد سهمیه سوخت شناورها براساس فوب خلیج فارس، تردد صرفه و صلاح اقتصادی نداشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خوشبختانه دو روز قبل مصوبه هیات دولت از طریق وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به استان‌ها ابلاغ شد، تصریح کرد: از این تاریخ قیمت سوخت شناورهایی که برای صادرات در حوزه آب‌های داخلی تردد می‌کنند بر اساس نرخ گازوئیل در داخل کشور محاسبه می‌شود. همچنین مقرر شد سازمان بنادر میزان تردد شناورها در آب‌های داخلی را محاسبه کند؛۷۰ درصد از مسیر تردد شناورهای کشور در حوزه آب‌های داخلی است.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس در پایان، خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت‌ سوخت شناورها خبر خوبی برای ملوانان است و به اشتغال منطقه و صادرات کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز