خبرگزاری کار ایران

شهشهانی خبرداد:

عقد قرارداد اجرای احداث نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله سوز در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۶۱

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های گیلان گفت: قرارداد اجرای احداث نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله سوز در رشت با مبلغ۴۰ میلیون دلار برای ساخت تجهیزات و ۷۰میلیارد تومان ساخت ابنیه منعقد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدپویا شهشهانی با اشاره به دلایل عدم تمایل شهرداری برای بهره برداری از معادن کوهی برای پوشش زباله منطقه سراوان، اظهارکرد: در این زمینه دو موضوع باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مصالح برخی معادن کوهی میزان رس آنها بسیار بالا بوده و با توجه با بارش باران در استان گیلان این خاک شسته شده و نمی تواند پوشش و کاور مناسبی برای زباله منطقه سراوان باشد، افزود: موضوع دوم در این زمینه بحث مسافت بوده که سبب افزایش هزینه و قیمت تمام شده حمل و نقل برای شهرداری می شود که از دلایل عدم تمایل شهرداری برای بهره برداری از این معادن است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه گیلان با اشاره به عقد قرارداد برای اجرای عملیات نصب سایت، تأمین مصالح در ماه‌های اخیر را یکی از مهم‌ترین دغدغه ها برای شهرداری رشت عنوان کرد و گفت: قرارداد احداث نیروگاه ۶۰۰ تنی زباله سوز به صورت مشارکتی با مبلغ ۴۰ میلیون دلار برای ساخت تجهیزات و ۷۰ میلیارد تومان برای ساخت ابنیه منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تأمین این منابع مالی برعهده دولت با توجه به قراردادها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ۲۶ میلیون دلار در این زمینه تخصیص منابع صورت گرفت و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دلار نیز در سال ۹۳ تأمین شد.

شهشهانی با تأکید براینکه در حال حاضر یکی از مهم ترین موارد تأمین پنج میلیون و ۶۰۰ هزار دلار منابع مالی است، تصریح کرد: در سال جاری با پیگیری‌های صورت گرفته منابع خوبی برای این موضوع جذب شده ولی با توجه به نوسانات قیمت ارز این مبلغ برای اجرای این پروژه کافی نبود که در این زمان دو راهکار وجود داشت یا باید اجازه تأمین منابع داده می شد یا دوباره با پیمانکار مذاکره صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه بعداز مذاکرات صورت گرفته با پیمانکار وی قبول کرد تا با اعتبارات موجود ساخت تجهیزات را آغاز کند، ادامه داد: درصورت ورود تجهیزات به کشور عملیات احداث زیاله سوز انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز