خبرگزاری کار ایران

با حکم رئیس سازمان بسیج اساتید؛

مسئول بسیج اساتید وزارت علوم منصوب شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۲۱

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در حکمی رشید جعفر پور را به سمت مسئول بسیج اساتید وزارت علوم منصوب کرد.

به گزارش ایلنا، آیین معارفه مسئول بسیج اساتید وزارت علوم باحضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر ابن الدین، قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور و جمعی از مسئولان این نهاد در محل وزارتخانه برگزار شد.

غفاری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دوره دفاع مقدس، به جایگاه ویژه و حضور بسیجیان در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و اظهار داشت: افراد دغدغه مند همواره در هر دوره ای در تلاش برای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و با اقتضای شرایط این دغدغه ها تغییر پیدا می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خدمت به جمهوری اسلامی و حل مسائل آن را یکی از مهم ترین نکات و مطالبات جامعه از نظام آموزش عالی خواند و اظهار امیدواری کرد که این خدمت اثر گذاری بیشتری داشته باشد و تمام افراد این جامعه باید در ایفای این نقش تلاش کنند و این دین بزرگی بر گردن همه ماست.

وی جایگاه و موقعیت افراد را در انجام ماموریت ها و رسالت ها مهم دانست و افزود: انتظار مردم از جامعه دانشگاهی به دلیل وجود نخبگان کشور در این بخش بیشتر بوده و این مطالبه به جایی است دکتر غفاری افزود: برای نظام دانشگاهی کشور مهم ترین مساله این است که بتواند از عهده حل مسائل جامعه و پاسخ به نیازهای مختلف در حوزه های مختلف فنی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و محیطی است ولی انتظار از مجموعه بسیجی باتوجه به نقش و سهمی که در گذشته هم داشته است، انتظار می رود که همچنان بدرخشد و خود را با اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران معطوف کند.

ابن الدین، قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشورنیز با تقدیر از زحمات رخشانی مهر، مسئول سابق بسیج اساتید وزارت علوم، جعفرپور را از پیشقراولان و بسیجیان حوزه علم خواند و برای وی در مسئولیت جدید در راستای انجام ماموریت های سازمان بسیج اساتید آرزوی توفیق کرد.

وی رویکرد اصلی این سازمان را رویکرد حل مسئله دانست و اظهار امیدواری کرد که بسیج اساتید وزارت علوم با توجه به جایگاه ویژه ای که دارد و با استفاده از ظرفیت های علمی و توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی بتواند به کمک انقلاب و جمهوری اسلامی ایران بیاید و یاریگر آن در حل مسائل و مشکلات باشد.

ابن الدین آمایش آموزش عالی در کشور و تحول در نظام بنیادین آموزش و تربیت در دانشگاه ها، حرکت جهادی، انقلابی و بسیجی، به منظور هماهنگ ساختن آموزش عالی با ظرفیت شبکه های بسیج اساتید جهت ایجاد نظام آموزشی موثر را از جمله مواردی اعلام کرد که از مجموعه بسیج اساتید انتظار می رود.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به مطالبه رهبری در دیدار با اساتید دانشگاهی در خصوص مشارکت دانشگاه ها در حل مسائل اجتماعی گفت: تازمانی که پژوهش ها در کشور اجتماعی نشده و در حل مسائل و مشکلات جامعه موثر نباشند فاقد ارزش است.

وی همچنین از ایجاد اندیشکده های مطالعات راهبردی در دانشگاه ها خبر داد و این اقدام را در جهت حل این مسئله و دستیابی به مطالبه رهبری تاثیر گذار دانست.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور، سهم بالای ایران در تولید مقالات علمی در دنیا، را فرصت مغتنمی دانست و نقش بسیج اساتید را نسبت به سایر مسئولان بسیج خطیر تر دانست و افزود: بسیج اساتید باید با استفاده از ظرفیت های زیادی که دارد در راستای تحولاتی همچون اجتماعی کردن علم، کمک به سند تحول بنیادین، اسلامی شدن دانشگاه ها و حل مسائل جامعه قدم بردارد.

در ادامه جلیل دارا، معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید کشور ۳۵۰۰۰ عضو دارد که این تعداد نسبت به تعداد اساتید کل کشور بسیار خوب است و این امر ظرفیت گرانبهایی است است که بتوانیم در جهت حل مسائل کشور از آن استفاده نماییم.

وی مناسبت زدگی را به نوعی آفت برای فعالیت های بسیج دانست و استفاده از مناسبت ها در جهت پیشبرد اهداف بسیج را امری بسیار مهم و ضروری خواند

معاون فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور برقراری تعامل خوب بسیج اساتید وزارت علوم با بسیج اساتید کشور را از جمله انتظارات این سازمان از مجموعه بسیج اساتید وزارت علوم دانست.

وی همچنین بر ضرورت توسعه تشکیلات بسیج در همه زیر مجموعه های وزارت علوم تاکید کرد و نقش معاونت فرهنگی وزارت علوم را در تحقق این امر بسیار موثر خواند.

محمد هادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیزبا بیان اینکه مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از زمان تشکیل تا کنون فعالیت های بسیار خوبی در زمینه های همکاری با بسیج داشته است، گفت: امیدواریم در عصری که گفتمان انقلاب اسلامی اقتضا می کند که تمام نیروهای ارزشی و کارآمد ذیل این گفتمان بتوانند هم افزایی کنند، بتوانیم شاهد حل مشکلات ناخواسته ای که ایادی استکبار ایجاد کرده اند باشیم.

رشید جعفرپور هم‌اکنون مسئولیت ریاست اداره فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز