خبرگزاری کار ایران

رستمیان در نطق میان دستور:

دولت بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان را هرچه سریع‌تر ابلاغ کند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۱۷۵

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اصلی‌ترین عنصر و رکن اقتصاد مقاومتی تقویت کشاورزی و تولیدات محصولات در این بخش است که باید فکری برای آن کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی رستمیان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس گفت: رفتار تبعیض‌آمیز وزیر نیرو درخصوص تخصیص آب که سالانه ۸ تا ۱۲ میلیارد متر مکعب آب را از استان لرستان خارج می‌‌شود برای نمایندگان استان لرستان و از جمله بنده قابل توجیه نیست. 

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین عنصر و رکن اقتصاد  مقاومتی تقویت کشاورزی و تولیدات محصولات در این بخش است اما اکثر سیاست‌ها دانسته یا نادانسته در جهت تضعیف بخش کشاورزی و درواقع اقتصاد مقاومتی است. 

نماینده مردم دلفان در دهمین مجلس شورای اسلامی ادامه داد:امروز متاسفانه عرصه‌های کشاورزی که در اختیار کشاورزان است به روش‌های مختلف به عرصه‌های منابع طبیعی و ملی ملحق و عملا کشاورزان بیکار می‌شوند از مسولین مسرانه می‌خواهیم که به  کشاورزان کمک کنند و زمین آنها را تملک نکنند. این کار مسئولان موجب بیکاری فزاینده در کشور و مشکلات اجتماعی و امنیتی می‌شود. 

وی خطاب به مسئولین دولتی گفت: از دولت امید آن می‌رود بسته‌های حمایتی از تولیدکنندگان را در بخش‌های صنعت و کشاورزی که از طریق بانک مرکزی مقرر شده جرائم و دیرکرد تسهیلات بخش تولید بخشیده شود را هرچه سریعتر ابلاغ کند.

رستمیان با اشاره به آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: متاسفانه در آستانه سال تحصیلی با توجه به کمبود معلم ما شاهد حذف بسیاری از معاونت‌های مدارس و دیگر پست‌های اداری هستیم که عملا شوک بزرگی به مدیران آموزشگاه‌ها وارد کرده و باعث بروز مشکلات عدیده‌ای برای مدارس شده و عملا معلمان در شروع سال تحصیلی با یک چالش بزرگ مواجه شدند. 

وی افزود: تدریس اجباری مدیران و معاونان مدارس باعث افت شدید آموزشی و ضعف مدیران مدارس می‌شود آقای بطحایی چرا درخصوص ساماندهی و بکارگیری حق‌التدریس‌های جا مانده آموزشیاران نهضت و رای دیوانی‌ها عملکرد شفاهی نداریم در بعضی از استان‌ها آنها را به کار می‌گیرند و در بعضی دیگر از استان‌ها تبعیض را در بکارگیری این گروه‌ها شاهد هستیم. 

رستمیان خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی کشور که روز به روز عرصه را بر زندگی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه تنگ کرده است فکر عاجلی برای تخصیص بسته‌های حمایتی از محرومین و اقشار مختلف مردم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز