خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر داد؛

دستگیری ۴ نفر از صرافان غیرمجاز و کلان

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۰۳۱

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اظهار کرد: تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اظهار کرد: به دنبال اهتمام دستگاه قضایی بر شناسایی و دستگیری اخلالگران اقتصادی در بازار ارز و طلا، حسب دستورات صادر شده توسط مراجع قضایی پیرامون جلب عاملان بی نظمی در بازار، تعدادی از صرافان غیرمجاز و کلان شناسایی و دستگیر شدند.

صادقی تصریح کرد: طی انجام یک کار اطلاعاتی سه نفر از صرافان آزاد و غیرمجاز شناسایی، حین تعقیب و گریز دستگیر شدند.

وی افزود: بنا به تحقیقات صورت گرفته تراکنش‌های موجود در حساب بانکی این افراد و محتوای دفاتر کشف شده از آنان حاکی از انجام بیش از سه مورد قاچاق ارز توسط این افراد است.

این مقام قضایی همچنین از شناسایی و دستگیری فردی دیگر در همین زمینه خبر داد و گفت: در طی رصد موضوعات مربوط به اخلال‌گران نظم اقتصادی بازار، ضابطین دستگاه قضایی به وضعیت خرید و فروش در یکی از مغازه‌های زرگری حسب هماهنگی با مراجع قضایی جهت بررسی به محل مذکور مراجعه کردند که طی بازرسی از این مغازه، دلار و مقادیری ارز متعلق به کشور‌های دیگر کشف و ضبط کردند.

مدعی العموم استان کرمانشاه تصریح کرد: بنا به گفته صاحب این مغازه طی چند ماه اخیر به دلیل رکود در خرید و فروش طلا در اکثر مغازه‌های طلا فروشی صرفا خرید و فروش ارز و دلار صورت گرفته که با این وصف وجه نقد مکشوفه مربوط به خرید و فروش ارز توسط این فرد بوده است که براساس بند (خ) ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مصادیق قاچاق ارز است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: به علاوه محتوای دفاتر ثبت خرید و فروش متهم حاکی از این است که وی بیش از سه مورد به خرید و فروش غیرقانونی ارز مبادرت کرده است.

وی در پایان هشدار داد: معامله‌کنندگان ارز و دلار مطلع باشند که به طور کامل شناسایی شده و رصد اطلاعاتی می‌شوند، لذا با فروشندگان ارز قاچاق به صورت جدی و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز