خبرگزاری کار ایران

ظهرابی مطرح کرد:

عملیاتی شدن برنامه احیای گورخر ایرانی در پارک ملی کویر

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۸۷۳

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با انتقال هفت گورخر ایرانی از ذخیره‌گاه زیست‌کره توران، احیای جمعیت گورخر در پارک ملی کویر وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش ایلنا، حمید ظهرابی با اعلام این خبر گفت: گورخرهای منتقل‌ شده از سایت تکثیر و پرورش موجود در ذخیره‌گاه زیست‌کره توران به پارک ملی کویر منتقل‌ شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۱۰ گورخر در این فرایند زنده‌‌‌‌گیری شده‌اند که متأسفانه حین انتقال سه گورخر تلف‌ شده‌اند اما هفت گور به‌ سلامت به مقصد رسیده‌اند. یکی از گورها به دلیل حساسیت به «آتروفین» (داروی بیهوشی مختص فرد سمان) پس از بیهوشی شرایط پایداری نداشت و تلف شد. دو گور دیگر نیز حین انتقال تلف‌ شدند.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: اگرچه تلف شدن حیوانات در فرایند انتقال امری غیرطبیعی نیست اما تلف شدن گورخرها حین انتقال برای ما قابل‌ قبول نیست و به همین خاطر امروز به‌ اتفاق متخصصان و دامپزشکان عازم منطقه هستم تا موضوع را از نزدیک بررسی کنم.

پارک ملی کویر در غرب استان سمنان، یکی از زیستگاه‌های مهم گورخر ایرانی در کشور بوده است که آخرین گزارش‌ها از مشاهده این جانور در پارک ملی کویر مربوط به اوایل دهه ۱۳۶۰ بود.

برنامه احیای جمعیت گورخر ایرانی در پارک ملی کویر از سال گذشته با شروع فاز مطالعاتی آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز