خبرگزاری کار ایران

انتشار شماره ۱۹۰ ماهنامه «فیلم نگار»

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۳۶۱

شماره ۱۹۰ ماهنامه «فیلم نگار» از سوی بنیاد سینمایی فارابی منتشر شد.

 به گزارش ایلنا، در بخش سرمقاله این نشریه، در ادامه روایت سینمای عاشورایی به مقوله ابر روایت اشاره شده است.

در بخش سینمای ایران «فیلم نگار» به سراغ گفت وگو با حمید نعمت‌الله کارگردان فیلم شعله ور رفته است. نگاهی به شیوه بروز فردیت در فیلمنامه شعله‌ور، ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت‌پردازی در فیلمنامه این اثر از دیگر بخش‌های این نشریه است.

بررسی ارتباط شخصیت‌پردازی و درون مایه فیلمنامه آخرین بار کی سحر را دیدی، نگاهی به فیلمنامه این اثر، گسترش ایده در فیلمنامه راه رفتن روی سیم، بررسی ساختار، شخصیت و روایت در فیلمنامه پشت دیوار سکوت، گفت وگو با امیر عربی فیلمنامه نویس آخرین بار کی سحر را دیدی و گفت وگو با فرنوش صمدی و علی عسگری فیلمنامه نویس و کارگردان فیلم کوتاه سکوت و نگاه بخش‌های بعدی این شماره از فیلم نگار را تشکیل می‌دهد.

در این بخش همچنین موضوع قهرمان و عناصر فیلمنامه، قهرمان، چرایی ضعف سینمای ایران در خلق قهرمان، تحلیل موردی قهرمان نبرد تانک‌ها، پلی در دوردست و نجات سرجوخه رایان به رشته تحریر درآمده است.

در بخش سینمای جهان نیز فیلمنامه کامل مرد پرنده‌ای، سکانس برگزیده، جایگاه مرد پرنده‌ای در میان آثار الخاندرو گونزالس ایناریتو، گفت‌وگو با این فیلمساز به چشم می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز