خبرگزاری کار ایران

فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان نهادینه می شود

اجرای طرح "هر هفته هم رکابی" در منطقه 3 شهرداری

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۲۲۰

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ما سیاستی را طرح‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم دوچرخه‌سواری را در بین همه اقشار گسترش دهیم، دوچرخه متعلق به قشر خاصی از شهروندان نیست بلکه متعلق به تمام شهروندان است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا صلواتی افزود : همه ارگان‌هایی که در مدیریت شهری دخیل هستند در این طرح همکاری خواهند داشت تا فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر اصفهان نهادینه شود.

وی افزود: اتفاقی که در طرح "هر هفته هم رکابی" می‌افتد این است که ما با نهادهای شهری، ادارات، شرکت‌ها و به‌طور کل همه ارگان‌هایی که به‌نوعی در مدیرت شهری دخالت دارند و مشغول خدمات‌رسانی هستند هم رکابی خواهیم داشت تا به‌نوعی این فرهنگ در شهر اصفهان نهادینه شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: سعی ما بر این است که این طرح در طول سال ادامه‌دار باشد و اگر این اتفاق به‌صورت نمادین انجام شود، علاوه بر این‌که بخش عمده‌ای از شهروندان همکاری خواهند کرد و ضمن این‌که تجربه سفر با دوچرخه را پیدا می‌کنند، انگیزه‌ای خواهد شد تا سفر‌های بیشتری را با دوچرخه داشته باشند و ما نیز تشویق‌هایی ازجمله بحث ارائه دوچرخه، تسهیلات خرید دوچرخه و.. را برای شهروندان در نظر گرفته‌ایم.

وی در ارتباط با سهم دوچرخه در سفرهای شهر خاطرنشان کرد: اعتقاد من بر این است به کمک این طرح، دوچرخه سهم قابل‌توجهی از سفرهای شهری را به خود اختصاص خواهد داد و این طرح در کنار این است که ما بتوانیم این برنامه را در ابعاد شهری داشته باشیم.

 "هر هفته هم رکابی" با "شعار هوای اصفهان را داریم"، سه‌شنبه هفته جاری در منطقه 3 شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز