خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای طرح‌های متنوع در مدارس برای از بین بردن ریشه‌های خشونت

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۲۳

وزیر آموزش و پرورش در دیدار جمعی از فرماندهان زمان جنگ با اشاره حذف رقابت‌های انفرادی در مدارس گفت: برنامه‌هایی را برای از بین بردن ریشه‌های خشونت در دانش آموزان در دست اجرا داریم.

به گزارش ایلنا، عصر دیروز  سیدمحمد بطحایی در  دیدار جمعی از فرماندهان سابق جنگ که در ساختمان شهید رجایی برگزارشد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تلاش داریم رقابت‌های گروهی را جایگزین رقابت‌های فردی کنیم  زیرا ریشه بسیاری از خشونت‌ها می‌تواند در رقابت‌های فردی باشد.

وی افزود: تشویق افراد در رقابت‌های انفرادی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و دانش آموزان باید به خاطر تلاش جمعی که انجام داده‌اند تشویق شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در جامعه‌ای که آرامش وجود نداشته باشد هیچ خلاقیت وپیشرفتی اتفاق نمی‌افتد، لذا اضطراب در جامعه مانع صلح است بنابراین برای رسیدن به آرامش باید برنامه‌های کاهش اضطراب را در مدارس اجرا کنیم.

وی با اشاره به  راه اندازی تلویزیون تعاملی سینا در آموزش و پرورش گفت: این شبکه تعاملی ظرفیت خوبی برای ترویج مفاهیم صلح است ومی‌توان  در یک گفتگوی دو طرفه با اولیا سخن گفت.

بطحایی تصریح کرد: ضروری است، کار گروهی برای ترویج فرهنگ صلح در معاونت پرورشی تشکیل شود تا گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود.

 در این دیدار که تیمسار احمد دادبین فرمانده اسبق نزاجا و عضو شورای مرکزی خانه سرباز صلح ایران، تیمسار حبیب اله بقایی فرمانده اسبق نهاجا و عضو شورای خانه سربازصلح،سرهنگ امیر فرودگاهی معاون فرهنگی خانه سرباز صلح، دکتر مرادی معاون امور بین الملل خانه سرباز صلح ایران حضور داشتند، سرهنگ قاسم رحیمی،مدیر عامل خانه سرباز صلح ایران، این مجموعه را یک سازمان مردم نهاد  دانست و افزود: سربازان زمان جنگ عضو این خانه هستند.

 وی از وجود۲میلیون و ۳۵۰هزار سرباز در جنگ تحمیلی خبر داد و تصریح کرد: تکریم و تجلیل  از کهنه سربازان، و همچنین حضور در سازمان‌های بین المللی برای رساندن پیام صلح ایران به جهانیان دو هدف ایجاد خانه سرباز صلح ایران است.

سرهنگ رحیمی ضمن استقبال از طرح حذف آزمون در مدارس  و تقدیر از وزیر به خاطر اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: نواختن زنگ صلح در مدارس را به آموزش وپرورش پیشنهاد می‌کنیم ودر کنگره تجلیل از  بزرگان، که ۲۵اردیبهشت  ۹۸برگزار می‌شود از سربازان فرهنگی تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز