خبرگزاری کار ایران

مستمری شهریور ماه بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با وام بانکی تامین شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۱۰

به گفته استاندار مازندران، تامین اجتماعی این استان برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در شهریورماه به دلیل کمبود نقدینگی، با تسهیلات بانکی این پرداختی را انجام داد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی در نشست شورای برنامه ریزی مازندران میزان حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در این استان را ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این استان ماهانه افزون بر ۱۴۰ هزار نفر در قالب بازنشسته، مستمری بگیر و بیمه بیکاری از تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در این نشست؛ دلیل ناتوانی دستگاه متبوعش در پرداخت حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و بیکاران اخراجی را بدهی دولت و کارفرمایان به این سازمان بیان کرد.

سیدعلی اصغر محمودی بدون اشاره به میزان طلب این سازمان از کارفرمایان و دولت گفت: هم اکنون میانگین بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان مازندران نسبت به کشور بالاتر است و این ضریب ناتوانی در پرداخت را برای سازمان متبوعش بیشتر کرد. بنابر آمار در کشور هر ۷ نفر کارگر یک نفر بازنشسته است اما در مازندران این آمار هر پنج نفر به یک نفر است.

وی نبود واحدهای بزرگ صنعتی، پرداخت حق بیمه اکثر بیمه‌شدگان (هنرمندان، قالیبافان، رانندگان و کارگران ساختمانی) در قالب یارانه دولتی را علت دیگری بر ناتوانی تامین اجتماعی استان در پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران دانست.

محمودی گفت: در سال جاری آمار بیمه‌شدگان مازنی حدود یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و این درحالی‌ست که آمار اخراج کارگران از واحدهای کارگری ۷ درصد رسید.

وی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا دولت را مجاب به پرداخت بدهی‌اش به تامین اجتماعی مطابق با برنامه ششم توسعه کند.

براساس آخرین آماری که تامین اجتماعی مازندران منتشر کرد، این شرکت بیمه‌ای حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از کارفرمایان مازنی طلب دارد.

همچنین طبق آمار میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی کشور نیز براساس آخرین اظهارنظرهای مسوولان تامین اجتماعی به حدود ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

در مازندران حدود ۲ میلیون نفر از جمعیت ۳ میلیون و ۲۵۸ هزار نفری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز