خبرگزاری کار ایران

تصویب کلیات لایحه "اصلاحیه مصوبه تعیین وظایف شورای عالی فنی شهر تهران"

کد خبر : ۶۷۴۰۹۱

کلیات لایحه شهردار تهران درخصوص "اصلاحیه مصوبه تعیین وظایف شورای عالی فنی شهر تهران" در جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نودمین جلسه شورای شهر تهران لایحه شهردار تهران درخصوص "اصلاحیه مصوبه تعیین وظایف شورای عالی فنی شهر تهران" بررسی شد و کلیات آن با ۱۷ موافق، ۲ مخالف و یک نفر رای نداده، از مجموع ۲۰ نفر حاضر در جلسه تصویب شد.

احمد مسجدجامعی درخصوص نام شورا انتقاد داشت و معتقد بود عبارت "عالی" باید از نام این شورا حذف شود.

محسن هاشمی رفسنجانی هم با بیان اینکه در متن مصوبه سال ۸۳ نام این شورا تحت عنوان شورای فنی شهرداری ذکر شده بوده است، گفت: در آن مصوبه نام شورا، شورای عالی فنی نبود اما وظایف آن با عنوان وظایف شورای عالی فنی به شهرداری تهران ابلاغ شد و به همین صورت ادامه پیدا کرد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: در زمان شهرداری آقای احمدی نژاد لغتی به مصوبه اضافه شده و آن این بوده که فرد باید خبره و بصیر باشد. از دید من نیازی به کلمه بصیر نیست و لغت خبره کفایت می کند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات این است که چه کسی مصوبات این شورا را باید ابلاغ‌ کند؟ در گذشته رییس شورای فنی معاونت فنی شهرداری تهران بوده است که وظیفه ابلاغ را انجام می داده است اما در سال ۹۵ طرحی در شورای شهر چهارم ارائه شد و دبیرخانه را تغییر دادند. بر این اساس وظیفه ابلاغ را به معاونت برنامه ریزی محول کردند. اما یک پیشنهاد این است که این موضوع به معاونت فنی بازگردانده شود. پیشنهاد من این است که تعداد اعضای شورای فنی همان ۳ نفر باشد و نه معاون فنی به آن اضافه شود و نه عضو شورای شهر؛ چراکه این ۳ نفر به تصویب شورای شهر تهران می رسند.

در ادامه جلسه، پیشنهاد مسجدجامعی مبنی بر حذف کلمه "عالی" از عنوان شورای فنی به رای گذاشته شد و با ۱۷ موافق، ۲ رای نداده و ۱ مخالف به تصویب رسید.

همچنین در ادامه پیشنهاد محمود میرلوحی مبنی بر بازگشت لایحه به کمیسیون مشترک عمران و بودجه به رای گذاشته شد که با ۳ موافق و ۱۶ مخالف از ۱۹ نفر حاضر در جلسه به تصویب نرسید.

به دنبال آن، پیشنهاد رییس شورای شهر مبنی بر اینکه اعضای شورای فنی ۳ نفر باقی بمانند و معاون فنی و عضو شورای شهر به ترکیب شورای فنی اضافه نشود، به رای گذاشته شد که با ۴ موافق و ۱۵ مخالف، تصویب نشد. بنابراین مقرر شد یک نفر معاون فنی و یک عضو شورای شهر به ترکیب سه نفره شورای فنی شهرداری اضافه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز