خبرگزاری کار ایران

طالبان دیدار با نمایندگان دولت افغانستان در ریاض را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۶۸۵

سخنگوی طالبان برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که نمایندگان این گروه در شهر ریاض با هیاتی از دولت افغانستان دیدار کرده‌اند را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی اصلی طالبان در بیانیه‌ای کوتاه دیدار نمایندگان این گروه با هیاتی از مقام‌های دولت افغانستان در عربستان سعودی در آستانه انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرد.

پیش از این منابع خبری اعلام کرده بودند که دیدار نمایندگان طالبان و مقام‌های افغانستان در عربستان، در آستانه برگزاری انتخابات افغانستان انجام شده و هدف از آن تامین امنیت مراکز رای‌گیری است.

انتخابات مجلس افغانستان کمتر از یک ماه دیگر در حالی برگزار می‌شود که ترس از حمله به مراکز رأی‌گیری و کارزارهای انتخاباتی بر آن سایه افکنده است.

برگزاری انتخابات بدون خشونت و خونریزی نخستین اولویت دولت افغانستان است. یکی از مقام‌های طالبان اعلام کرده بود: «آنها (مقام‌های دولتی) از ما خواسته‌اند به برگزاری انتخابات آرام کمک کنیم».

وی همچنین افزود: «هیات دولتی بر سر آزادی زندانیان با ما توافق کرده است».

طالبان می‌گویند دولت افغانستان زندانیان آنها را به تناسب سنگینی و سبکی جرم‌ خود به سه بخش تقسیم‌ کرده است و شماری از این افراد که محکومیت سنگینی نداشته‌اند، آزاد شده‌اند.

دفتر «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان از اظهارنظر در این‌باره خودداری کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز