خبرگزاری کار ایران

یادداشت بیادی؛

با سخنان روحانی در سازمان ملل انتظارات مردم از دولت دوچندان شده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۶۰۹

با سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل انتظارات همیشه به‌حق مردم با حمایت او دوچندان شده و ضروری است که بعضی از مسئولین دولت ایشان که عدم موفقیتشان محرز و برای همگان ثابت‌شده است خودشان کنار بروند و جای خود را به کسانی بدهند که علاوه بر انقلابی بودن صاحب اندیشه و تجارب گران‌بها هستند. مدیران بی‌تجربه نباید مردم زحمت‌کش و ایثارگر ایران مقتدر و باعزت را بیشتر از این با مدیریت پوسیده و جزیره‌ای خود به‌زحمت بیندازند.

به گزارش ایلنا، علی‌رغم انتقادات و پیشنهادهای سازنده‌ای که به دولت حسن روحانی داشته و دارم که انتقاداتی جدی و درون‌گروهی محسوب می‌شود و صرفاً برای رشد و توسعه نظام و کشور اسلامی‌مان است، فلذا حسن روحانی به‌عنوان نماینده یک ملت انقلابی با تفکر مردم‌سالاری دینی در سازمان ملل حضور پیدا کرد و غیرازاین هم از ایشان انتظار نمی‌رفت. رئیس‌جمهورمان با صلابت و مقتدرانه جواب نماینده یاوه‌گویان استکبار جهانی را داد. نباید مسائل بین‌المللی را با تخریب و ناجوانمردی به مسائل داخلی گره زد و مصادره به مطلوب نمود. سازمان ملل برای بیان واقعیت‌ها، رخدادها و برنامه‌ریزی جهت اجرای سیاست‌ها و حفظ منافع مشترک جهانی در نظر گرفته‌شده و مکانی برای تهدید، تحقیر، زورگویی یک عده معدود تمامیت‌خواه نیست. همچنین سازمان ملل می‌تواند محلی مناسب برای گفتگوی تمدن‌ها، رسیدگی و کمک به کشورهای محروم و ستمدیده در یوق ستمکاران باشد.

 در روزهای حساسی که در کشورهایی همچون سوریه، یمن، عراق شاهد جنگ و خونریزی هستیم و بحران در خاورمیانه را نظاره می‌نماییم رئیس‌جمهوری بی‌تدبیر و محروم از دانش سیاست همچون دونالدترامپ در آمریکا حاکم است که هنوز به دانش و قواره‌های یک دولت دیپلماتیک حتی در سطح یک دولت جهان‌سومی هم آگاه نیست و مانند قداره‌کشان عهد دقیانوس عهد و پیمان بین‌المللی خود را نقض می‌کند و به قول حسن روحانی اصل حقوقی، شأن و مسئولیت و جایگاه جهانی دیگر دولت‌ها را به‌راحتی نقض و با آنان برای کاسبی بیشتر همچون عربستان سودجویی می‌کند و با بدترین الفاظ مانند گاو شیرده با آنان برخور و آنان هم ذلیلانه جرات و قدرت پاسخگویی نداشته و ندارند.

سرکرده دولت جدید (ترامپ)حتی به مشورت اندیشمندان و عقلای داخلی کشور خود و نخبگان و سیاستمداران جهانی توجهی نداشته و مانند یک مست لایعقل زنگی به کسی بها نمی‌دهد؛ و شرایط یکسویه خفت باری را تعیین کرده و از ایران قدرتمند و باعزت می‌خواهد که با او گفت‌وگو کند و از خود نمی‌پرسد که توافق برجام ۱+۱ نبوده بلکه ۱+۵ است و کشورهای دیگر هم در این امر مهم دخیل هستند؛ بنابراین برجام حاصل و نتیجه یک‌دهه تلاش بین‌المللی و جهانی با جلسات پرمخاطره و نفس‌گیر در زمان دولت آقای روحانی صورت پذیرفته که آمریکا قلدرمآبانه از همان زمان شروع دولت جدید با بغض و کینه ترامپ و با مشورت رؤسای حکومت غاصب صهیونیستی به تعهداتش عمل نکرد و ساز مخالفت با برجام و آتش زدن این معاهده بین‌المللی را نواخت و با بهانه‌های از پیش طراحی‌شده از این توافق خارج شد.

در این میان روحانی بسیار مقتدرانه در جمع سران دیگر کشورهای جهان در نشست سازمان ملل بیان کرد که "هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به‌زور به‌پای میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد. ایشان در ادامه بسیار مؤدبانه و هوشمندانه سخن گفت و خطاب به دولتمردان ایالت متحده آمریکا بیان کرد که ما از شما دعوت می‌کنیم اگر از توافق برجام می‌ترسید و آن را کارنامه رقیبان سیاسی خود در آمریکا می‌دانید به میز مذاکره‌ای که آن را برهم زدید یعنی به قطعنامه ۲۲۳۱ که مصوبه شورای امنیت است، بازگردید و به اصول نهادهای بین‌المللی پایبند بمانید. رئیس‌جمهوری به‌صورت عمومی، زیرکانه و در لفافه به آمریکا و تمامی دولت‌های همکار او و حامیان تروریست مخصوصاً کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات تذکر عقلایی و آینده‌نگری داد که هیچ کشور و ملتی را تحریم و تکفیر نکنید زیرا عواقب تحریم و تکفیر دوروی یک سکه است؛ در تکفیر، اندیشه انسان‌ها انکار می‌شود و در تحریم، زندگی و رفاه مردم نفی می‌شود.

با سخنان روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل انتظارات همیشه به‌حق مردم با حمایت او دوچندان شده و ضروری است که بعضی از مسئولین دولت ایشان که عدم موفقیتشان محرز و برای همگان ثابت‌شده است خودشان کنار بروند و جای خود را به کسانی بدهند که علاوه بر انقلابی بودن صاحب اندیشه و تجارب گران‌بها هستند. مدیران بی‌تجربه نباید مردم زحمت‌کش و ایثارگر ایران مقتدر و باعزت را بیشتر از این با مدیریت پوسیده و جزیره‌ای خود به‌زحمت بیندازند، اگرچه دیگر ارگان‌ها، نهادهای عمومی و غیردولتی را هم از این امر مستثنی نمی‌دانم و برای برون‌رفت سریع و اساسی از بحران به وجود آمده با برنامه‌ریزی برای ترمیم ساختار و سازمانی مناسب در امور اجرایی کشور و با طراحی یک مدل “مدیریت یکپارچه”و انهدام مدیریت‌های جزیره‌ای با کمک و همفکری اندیشمندان و همه احزاب و گروه‌های سیاسی و قطع دست باندهای متصل به قدرت و ثروت کشور را از این آشفتگی مجازی نجات و شاهد شکوفایی و توسعه منطقی کشور عزیزمان ایران اسلامی باشیم.

حسن بیادی

فعال سیاسی اصولگرا و دبیر کل جمعیت آبادگران جوان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز