خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ بختیاری:

ایمان به باورها و هدایت حکیمانه امام رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۲۵۳

همزمان با ششمین روز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت پنجم مهرماه، سالروز عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان، مراسم سخنرانی با حضور امیر سرتیپ بازنشسته مسعود بختیاری، از پیشکسوتان دفاع مقدس در فرماندهی دژبان کل ارتش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم امیر سرتیپ بختیاری ضمن گرامیداشت رشادتهای رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده ای به دنبال انحلال ارتش بودند که در آن زمان با درایت به موقع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و برخورد قاطع ایشان نقشه شوم دشمنان تبدیل به یاس و ناامیدی شد. 

وی افزود: حضور ارتش در ابتدای روزهای دفاع مقدس در حالی اهمیت پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که هنوز سایر نیروهای نظامی به ویژه نیروهای مردمی از انسجام خاصی برخورددار نبودند.

بختیاری با بیان نقش موثر تمامی نیروهای ارتش اعم از زمینی، هوایی و دریایی در مقابله با دشمن و ایستادگی در مقابل دنیای استکبار اظهار داشت: ایستادگی ارتش در سال اول جنگ و خلق حماسه‌‌‌‌های بی‌‌‌‌‌نظیر در هشت سال دوران دفاع مقدس موجب اقتدار امروز نظام مقدس‌جمهوری اسلامی ایران شد. 

وی با بیان اینکه صدام در ذهن خود پیروزی شش روزه را تداعی می‌‌‌‌کرد، تصریح کرد: رژیم بعثی عراق در ابتدای جنگ با ۱۲ لشکر و پشتیبانی و بمباران مناطق مختلف ایران با ۱۹۲ فروند هواپیمای نظامی رسما جنگ را شروع کرد. 

بختیاری اضافه کرد: با دلاورمردی‌‌‌های رزمندگان اسلام، صدام پس از حمله به ایران در همان دو روز اول جنگ فهمید که با کشوری قدرتمند وارد جنگ شده و در ششمین روز آغازین بود که با پیشنهاد شورای امنیت از پایان جنگ استقبال کرد. اما استقبال عراق از پایان جنگ بر مبنای عدم پرداخت هرگونه خسارت به ایران رقم می‌‌‌‌‌خورد که این مهم مورد پذیرش مسئولان نظام قرار نگرفت. 

وی ادامه داد: آنچه موجب پیروزی ما در جنگ شد چیزی جز ایمان و اعتقاد به باورها و هدایت حکیمانه حضرت امام راحل (ره) نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز