خبرگزاری کار ایران

اقدامات امنیتی برای دربی استقلال و پرسپولیس

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۰۱۰

دربی تهران همیشه پایتخت را به‌هم می‌ریزد. وقتی به عقب برمی‌گردیم و تاریخچه این مسابقه خاطره‌انگیز را ورق می‌زنیم بازی دو غول تهرانی همیشه در روز جمعه برگزار شده تا در تعطیلی پایتخت همه‌چیز راحت‌تر و بهتر پیش برود و مشکلات کمتر باشد، اما این دربی پنج‌شنبه برگزار می‌شود؛ در ساعاتی که شهر حالتی نیمه‌تعطیل دارد.

به گزارش ایلنا، با این حال بازی بزرگ پایتخت ظرفیت این را دارد تا شهر را به‌هم بریزد و حسابی شلوغ کند. از این جهت همه ارگان‌ها پای کار می‌آیند تا این بازی به‌خوبی و خوشی فارغ از هر نتیجه‌ای تمام شود و مشکلی پیش نیاید. در واقع این مسابقه برای این سازمان‌ها و نیروهای فعال آنها هم فوق‌العاده حساس است!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: «سازمان آتش‌نشانی هم مثل همیشه تمهیدات ویژه‌ای برای آن تدارک دیده است. در همین راستا علاوه ‌بر اینکه تمام‌ ایستگاه‌های سطح شهر تهران در آماده‌باش هستند، ایستگاه شماره ۲۰ که در محوطه ورزشگاه آزادی قرار دارد نیز در آماده‌باش ویژه است. علاوه‌ بر این در خود ورزشگاه آزادی نیز ۱۱ خودروی سبک و سنگین، پنج موتورسیکلت و یک گروه ۵۰نفره از آتش‌نشانان حرفه‌ای از ساعت ۱۴:۳۰ در محل‌های مختلف ورزشگاه از جمله درهای ورودی، راهروها، پارکینگ‌ها و اتوبان‌ها و بزرگراه‌های منتهی به ورزشگاه مستقر خواهند شد. این استقرار تا پایان بازی و تخلیه کامل ورزشگاه و عادی شدن ترافیک در معابر حضور خواهند داشت.»

مرکز اورژانس تهران هم اعلام کرد همزمان با این بازی ۸دستگاه آمبولانس، ۲دستگاه اتوبوس‌آمبولانس و ۸دستگاه موتورلانس در ورزشگاه آزادی مستقر خواهند شد. این استقرار‌ها از ظهر پنج‌شنبه شروع و تا پایان مسابقه ادامه خواهد داشت. بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس تهران، شهروندان گرامی درصورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ضمن امکان تماس با شماره ۱۱۵، به اکیپ‌های مستقر در ورزشگاه آزادی مراجعه کنند.

از سوی دیگر مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از سرویس‌دهی مترو بخصوص درخط ۵ متروی تهران و حومه به تماشاگران دربی خبر داد: «متروی تهران آماده است تا در روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه ۹۷، تماشاگران مسابقه پرسپولیس و استقلال را جهت تماشای این مسابقه به ایستگاه ورزشگاه آزادی واقع در خط 5 مترو منتقل و در پایان مسابقه به مبادی اولیه بازگرداند. تا پایان مسابقه و بازگشت کامل تماشاگران، سرویس‌دهی ادامه خواهد داشت. همچنین به‌منظور تسهیل تردد و رفاه حال مسافران و تماشاگران درصورت ازدحام جمعیت در ایستگاه ورزشگاه آزادی، قطار فوق‌العاده نیز اعزام خواهد شد.» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم تمهیدات پلیس راهور برای برگزاری دربی ۸۸ پایتخت را تشریح کرد.

سرهنگ محمد رازقی در این باره گفـت: «با توجه به برگزاری مسابقه فوتبال بین دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران که در ساعت ۱۸:۳۰ پنج‌شنبه برگزار خواهد شد، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در معابر منتهی به ورزشگاه آزادی اعمال خواهد شد. در همین راستا در مسیر شرق به غرب آزادراه تهران – کرج به سمت چوگان شمال، مسیر شرق به غرب آزادراه تهران – کرج به سمت شمال و محدوده شیشه مینا، مسیر غرب به شرق آزادراه تهران - کرج به سمت چوگان شمال، مسیر جنوب به شمال بلوار چوگان قبل از پل آزادراه نبش ولی‌عصر(عج) و مسیر جنوب به شمال بلوار شیشه مینا قبل از پل آزادراه، محدودیت ترافیکی پیش‌بینی شده است. همچنین مسیر غرب به شرق بزرگراه حکیم ورودی بلوار جهاد جنوبی، مسیر غرب به شرق بلوار شهرک آفتاب ورودی به بلوار غربی استادیوم، مسیر شمال به جنوب خیابان ساحل ورودی به بلوار غربی استادیوم و دوربرگردان میدان تیروکمان نیز با محدودیت ترافیکی روبه‌رو خواهد بود.»

رازقی با بیان اینکه این محدودیت‌ها از ساعاتی پیش از شروع دیدار دو تیم آغاز خواهد شد، گفت: «همچنین ماموران راهور نیز از صبح روز پنج‌شنبه در محل حاضر شده و تا پایان بازی و تخلیه معابر از تماشاگران در محل حضور خواهند داشت.» وی از تماشاگران خواست تا حد امکان از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در ورزشگاه آزادی استفاده کنند و اگر قصد آوردن خودروی شخصی را دارند به‌خاطر داشته باشند که حتما خودروی خود را در پارکینگ‌ها و محل‌های مجاز پارک کرده و از توقف در محل‌های غیرمجاز و به‌ویژه محل‌هایی که سبب ایجاد اخلال در ترافیک شود، خودداری کنند، چرا که در این صورت ماموران پلیس ناگزیر به برخورد با این تخلفات خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز