خبرگزاری کار ایران

کتاب "زنان و دولت، پس از انقلاب" به چاپ دوم رسید

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۵۳۴

کتاب " زنان و دولت، پس از انقلاب" نوشته پرستو سرمدی فعال زنان، پس از چند ماه از انتشار به چاپ دوم رسید. این کتاب همچنین در شهر کتاب آن لاین عرضه شد.

به گزارش ایلنا، کتاب "زنان و دولت، پس از انقلاب" که از سوی انتشارات کویر ارائه شده، به روایت آنچه که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۸۸ در ارتباط با زنان رخ داده است، با نگاه به دو بخش دولت‌ها از یک سو و زنان فعال در جامه مدنی از سویی دیگر بپردازد.

در مقدمه این کتاب آمده است: یکی از تأثیر گذارترین نهادها بر وضعیت زنان دولت‌ها هستند، که با اتخاذ سیاست‌ها و رویکردهای کلی و اجرای آن رویکردها در قالب برنامه‌ها و مصوبات خردتر، زندگی زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. از همین رو مطالعه اقدامات و رویکردهای دولت‌ها در خصوص زنان و چگونگی تأثیر این رویکردها بر وضعیت نابرابر زنان، از اهداف اصلی این کتاب بوده است. از سویی دیگر می‌توان گفت پس از دولت‌ها، نشریات و تشکل‌هایی که به طور خاص در مورد وضعیت زنان فعالیت می‌کنند، از موثرترین نهادها در وضعیت زنان هستند. این نهادها در یک وضعیت مناسب می‌توانند به عنوان واسطه میان زنان غیر متشکل و نهادهای قدرت عمل کنند و مطالبات زنان را به گوش دولت‌ها برسانند و به عنوان گروه‌های فشار و یا در قالب جنبش اجتماعی بر عملکرد دولت‌ها تأثیر بگذارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز