خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران شرکت تعاونی «وفای سپهر» برای پیگیری مطالبات مزدی

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۸۶

صبح امروز گروهی از کارگران شرکت تعاونی «وفای سپهر» بم در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود، دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران شرکت تعاونی «وفای سپهر» وابسته به موسسه خیریه سپهر بم در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی در نتیجه متوقف شدن فعالیت تولیدی محل کار خود، صبح امروز (سه‌شنبه، سوم شهریور ماه) مقابل دفتر مدیریت شرکت دست به تجمع زدند.

بعد از زلزله پنجم دی‌ماه در شهرستان بم، تعدادی از زنان و مردانی که دچار ضایعات نخاعی جسمی  شدید شده بودند از سوی موسسه خیریه سپهر در یک کارگاه تولیدی وابسته به همین موسسه به نام شرکت تعاونی «وفای سپهر بم» به‌کار گرفته می‌شوند.

یکی از کارگران معترض حاضر در تجمع در این‌باره گفت: تقریبا از سه ماه قبل فعالیت تولیدی شرکت تعاونی وفای سپهر با حدود ۸۰ کارگر به سبب افزایش مشکلات مالی موقتا متوقف شده است و من و سایر همکارانم با سه ماه مزد معوقه، کاری برای انجام دادن نداریم.

او افزود: اصلی‌ترین مشکل این واحد تولیدی وصول نشدن مطالباتش از یک شرکت بزرگ خودروسازی است. شرکت وفای سپهر محصولات مورد نیاز یکی این کارخانه‌ را تامین می‌کند اما اکنون چندین ماه است که نمی‌تواند حدود یک‌میلیارد تومان مطالبات خود را از این خودروساز بزرگ وصول کند.

به گفته وی، شرکت تعاونی «وفای سپهر» در حال حاضر به‌دلیل وصول نکردن مطالبات معوقه دچار کمبود نقدینگی است و سرمایه در گردش ندارد به گونه‌ای که اگر مطالبات معوقه کارخانه از بدهکاران وصول نشود این واحد تولیدکننده با حدود ۸۰ کارگر برای همیشه تعطیل می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه شرکت‌ خودروساز هم به پرداخت نکردن بدهی‌های شرکت وفای‌سپهر پاسخ‌ قانع‌کننده‌ای نمی‌دهد، تاکید کرد: مسئولان دولتی نباید نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران بیکار و بلاتکلیف این کارخانه که دارای شرایط جسمانی و روحی خوبی نیستند، بی‌تفاوت باشند و اگر برنامه‌ای برای تغییر وضعیت آنان دارند، باید سریع‌تر آن را اجرا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز