خبرگزاری کار ایران

بهینه سازی و اصلاح شبکه ۳۰روستا از محل عوارض برق در کلانشهر اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۰۱۷

معاونت مهندسی شرکت توزیع نیرو برق اهواز بیان داشت: اهواز در منطقه گرم و خشک ایران واقع شده که باعث خوردگی تجهیزات بتونی و پایه های برق و فرسودگی زودهنگام آنها و در نتیجه بروز ناپایداری شبکه فشار متوسط برق در مسیرهای روستایی میشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی عیداوی افزود: کمبود بارش، وزش طوفان و هجوم بادهایی با سرعت ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت در اهواز طی سالهای اخیر باعث آسیب جدی به شبکه شده است و نمونه آن را در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد بودیم که باعث سقوط پایه های فرسوده و خاموشی های بلند مدت در نقاط مختلف شهری و روستایی شد.

  وی تصریح کرد: بدلیل کمبود نقدینگی و عدم تناسب درآمدهای انشعاب با هزینه ها، توسعه و اصلاح شبکه متناسب با نیازتامین نگردید که این امر موجب افزایش فرسودگی شبکه شد لذا با اصلاح مکانیکی و الکتریکی شبکه تلاش داریم تا در بحرانهای احتمالی با مشکلات کمتری در این زمینه مواجه شویم.

معاونت مهندسی برق اهواز در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: عملیات اصلاح شبکه فرسوده برق تعداد ۳۰ روستا شامل مسیر خماسی و دغاغله، سید معین و بروایه، دب حردان و صفحه، فارسیات، طویبه و حزبه، طراح، مسیر بندقیر، مسیرعنافچه با تعویض تعداد ۶۱۴ اصله پایه بتونی فشار متوسط در مناطق یک، دو، چهار، حمیدیه، کارون و باوی به پایان رسید.

 عیداوی در خصوص اعتبار عملیات انجام شده گفت: این پروژه با اعتبار ۱۷میلیارد ریال و از محل موافقت نامه اصلاح و بهینه سازی روستایی بند (ه) عوارض برق انجام و تقدیم روستائیان شریف این مناطق شد.

 وی در پایان تصریح کرد: برای تکمیل و رفع فرسودگی کامل شبکه برق روستاهای کلانشهر اهواز ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر لازم است که به صورت ویژه در حال پیگیری و جذب اعتبارات مورد نظر از توانیر هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز