خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار وزیر کشور جمهوری آذربایجان:

تروریسم تکفیری تمام منطقه را با خطر مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۶۷۱۵۹۴

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود، تمام منطقه را با بحران مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا، رامیل اسوب‌‌‌اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان و هیات همراه ظهر مروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون راهکارهای گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند.

شمخانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و وجود فرصت‌‌‌‌ها و منافع گسترده که موجب نزدیکی دو کشور می شود گفت: سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌‌های صورت گرفته در مسیر توسعه روابط موجب پیشرفت و امنیت متقابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرزهای دو کشور، مرزهای صلح و دوستی است، اظهار داشت: تمامی بسترها و ظرفیت‌‌‌‌ها برای ایجاد جهش در روابط همه جانبه به ویژه در بخش‌‌‌های مختلف اقتصادی فراهم است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به غیرقانونی بودن تحریم‌‌‌‌های آمریکا و تبدیل شدن آن به ابزار انتقام شخصی ترامپ از کشورهای مخالف تصریح کرد: تجربیات گذشته نشان می‌‌‌‌دهد که رفتارهایی از این دست نه تنها اثربخش نخواهد بود بلکه موجب انزوای بیش از پیش آمریکا در جامعه بین‌‌الملل خواهد شد.

شمخانی با تصریح بر شناسایی و پیگیری ریشه‌‌‌های خارجی عملیات تروریستی اخیر در شهر اهواز خاطرنشان کرد: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانعی بزرگ در مسیر رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی است.

وی با تقبیح سیاست‌‌‌‌‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف میان کشورهای همسایه ابراز داشت: لازم است با حفظ هوشیاری و افزایش تعاملات و گفت‌وگوهای سازنده، تلاش‌‌‌‌های مخرب بدخواهان برای ایجاد بدبینی و اختلاف میان کشورهای منطقه خنثی شود.

رامیل اوسوب اف، وزیر کشور جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با محکوم کردن اقدام تروریستی در اهواز و اظهار تاسف درخصوص شهادت جمعی از شهروندان ایرانی دراین واقعه با دولت و ملت ایران ابراز همدری کرد.

وی با اثربخش خواندن گفت ‌‌‌وگوهای صورت گرفته با مقامات کشورمان بیان کرد: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش تعاملات و همکاری‌های همه‌‌‌جانبه با ایران است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می‌کند.

وزیر کشور آذربایجان با اشاره به تهدیدات مشترک ناشی از ظهور و اقدامات گروه‌های تروریستی و تکفیری یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده‌ای دارد که باکو علاقه‌‌‌‌مند به استفاده از آن برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز