خبرگزاری کار ایران

نیروی انتظامی آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۵۵۱

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی، فرا رسیدن ماه مهر؛ فصل بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت.

 به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است: 

تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد والاترین جایگاه بوده و در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به‌عنوان عامل مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی و محور توسعه پایدار تلقی شده و از نقشی کم نظیر در رشد و پیشرفت همه‌جانبه جوامع برخوردار می باشد.

رهبر فرزانه انقلاب نیز آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پرورش دانسته و همواره همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به همکاری با این نهاد اثرگذار دعوت نموده اند.

 در این پیام با اشاره به  فرمایشی از امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب(ع) در منزلت آموزش و آموختن  که  "هرکس به من کلمه‌ای بیاموزد به درستی مرا بنده خود ساخته است"، آمده است: براین باوریم که مدارس، نخستین مکان ترویج دانش، معرفت و مهم‌ترین پایگاه جامعه پذیری و اجتماعی شدن نسل آینده ساز است.

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که قدرت پیش برندگی، سربلندی ملی، ثبات اقتصادی و رفاه اجتماعی در دست مللی که بر مسند دانش و آگاهی تکیه کرده اند، قرار گرفته است و نه ملت های وابسته به منابع مادی و در این عرصه رقابت، ملت بزرگ ایران در سایه سار برخورداری از نیروهای جوان و با انگیزه و نخبه در مسیر رشد و تعالی می باشد.

این پیام می افزاید: یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌های مقطع زمانی بازگشایی مدارس در سال جاری، تلاقی آن با ایام‌ الله ماه محرم الحرام تداعی بخش قیام عاشورا و هفته دفاع مقدس است و همه امت اسلامی در چنین روزهایی به یاد می ‌آوردند که چگونه از خودگذشتگی، ایثار و شهامت جوانان این مرز و بوم اسلامی سبب شد تا دشمنان ددمنش و قسم خورده، زمین ‌گیر شده و به زانو درآیند.

بازنمایی دوباره تصاویر مربوط به آن روزهای به یاد ماندنی، پر حماسه و بازخوانی فرهنگ دفاع مقدس  بر همگان روشن می سازد  که چه جوانه‌ های نیکوسرشتی همچون "بهنام محمدی" و " حسین فهمیده ها "  برای حفظ و پاسداری از نهال نوپای انقلاب اسلامی خون مطهرشان را تقدیم کردند.

خداوند را شاکریم که آن نهال نوپای روزهای نخست انقلاب به چنان درخت تنومند  و پرثمری بدل گشته که قدرت های سلطه گر جهان توان وارد ساختن خدشه به بدنه مقدس آن را ندارند و حال وظیفه حراست از این شجره طیبه بر عهده تک تک  دانش ‌آموزان و آتیه ‌سازان است.

در این بین مطالعه دوباره و حتی چندباره وصایای باقی مانده از شهدای گرانقدر به راستی راهگشای زندگی امروز و آینده نسل سوم و چهارم انقلاب است، نسلی که هرچند فضای جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس را از نزدیک تجربه نکرد اما به واسطه همین وصیت‌ های پرمغز می ‌توانند به حقایقی ارزنده و بی ‌بدیل دست یابد.

در پـایان، فــرصت را غنیمت شمـرده، مراتب سپاس و قدرشناسی خود را به اساتید، معلمان ، مربیان و خانواده فرهیخته و زحمت کش آموزش و پرورش که با همت و تلاش خود در راستای تربیت نیروی انسانی عالم، خلاق و پایبند به ارزش ها و اخلاق حسنه، گام های مؤثری بر می دارند،  تقدیم و اعلام  می داریم با استعانت از خداوند متعال و  در سایه‌ همکاری و مشارکت مردم خوب، همچون همیشه در برقراری نظم و امنیت اجتماعی از هیچ کوششی دریغ نخواهیم  کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز