خبرگزاری کار ایران

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۳۲۳

در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، حمله تروریستی انجام شد.

به گزارش ایلنا، در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح در اهواز تعدادی از عناصر تروریستی رژه را به گلوله بستند.

افزایش آمار شهدا به ۲۶ نفر

بر اساس اعلام یک منبع آگاه  تا این لحظه آمار شهدا به ۲۶ نفر افزایش یافته است و شمار مجروحان نیز ۶۱ نفر برآورد می‌شود.

اسامی شهدای حادثه تروریستی اهواز

  • علی لویمی
  • امید حسینی
  • اسماعیل شفیعی‌نژاد
  • میلاد جهانگیرنژاد
  • علی کمایی
  • رضا شعیبی
  • سعید کریمی
  • امیر فرخی زنگنه
  • سروان یونس پورجلو
  • محمد طاها اقدامی (کودک  ۴ ساله )   
  • حسین ولایتی‌فر
  • سعید زارع
  • حسین فاروق
  • محمد عذاری
  • نبی دریس
  • ابراهیم پنداری
  • محمد افشنگی
  • مهران زرافشان
  • سینا آغاجری
  • حسین منجزی
  • محمد عوذاری
  • امید نریمسایی
  • خلیل هاشمی‌فر
  • علی سلمان‌وند
  • مجهول‌الهویه

هر ۴ تروریست حادثه اهواز به درک واصل شدند

سردار ابوالفضل شکارچی درباره حمله تروریستی اهواز گفت: ساعت نه صبح همزمان با رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز ۴ نفر از تروریست‌ها که قبل از رژه نیروهای مسلح سلاح‌های خود را از قبل مخفی کرده بودند، در  پارکی که پشت جایگاه بود، با سلاح کلاشینکف مردم را به رگبار بستند.

وی درخصوص شهدای این حادثه گفت: در بین شهدای این حادثه دختر بچه بسیار کم سن و سال و جانباز  ولیچری وجود دارد که به دلیل اصابت گلوله تعدادی از نیروهای مسلح هم به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد:‌ تروریست‌ها با عکس‌العمل قوی و قاطع نیروهای ما رو به رو شدند و با توجه به محدودیتی که به خاطر حضور مردم عادی داشتند در سرعت عملی بالا سه تروریست را به هلاکت رساندند و یک نفر را دستگیر کردند که وی در بیمارستان به درک واصل شد.

عباس زارع‌نژاد (مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال آماده باش و خدمات‌رسانی به مجروحان این حادثه تروریستی هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این مجروحان به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه اعزام شدند و دیگر مجروحان نیز به بیمارستان‌های دیگر اعزام شده‌اند و عمل‌های غیراورژانسی در بیمارستان‌ها به منظور خدمات‌رسانی بیشتر به مجروحان حادثه کنسل و تیم‌های جراحی و اورژانس در حال ارائه خدمات به آنها هستند.

مشاور وزیر بهداشت و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تصریح کرد: براساس دستور وزیر بهداشت نیز دکتر حریرچی قائم‌مقام وزیر بهداشت، دکتر کولیوند رییس اورژانس کشور و دکتر پورفتح‌اله رییس سازمان انتقال خون به اهواز اعزام شدند.

جزئیات حادثه

علی‌حسین حسین زاده معاون سیاسی استانداری اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات بیشتر این حادثه گفت: در این تیراندازی حمله‌کنندگان به نیروهای مسلح چهار نفر بودند که  ۲ نفر آنها  توسط نیروهای نظامی کشته و ۲ نفر دستگیر شدند.

معاون سیاسی استانداری اهواز گفت: تا کنون ۳۰ نفر از مجروحان حادثه تیراندازی صبح امروز در شهرستان اهواز به  بیمارستان های گلستان، رازی و سرلشکر منفرد نیاکی  اهواز منتقل شده اند.

وی ادامه داد: ۹ تا کنون  نفر در این اقدام تروریستی به شهادت رسیده‌اند که ممکن است این تعداد افزایش یابد.

اسامی تعدادی از مجروحان

مرتضی کردزنگنه -  ۳۰ساله از نیروهای سپاه

حسن خادم هویزه-  ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

صادق شهریاری-  ۲۵ ساله از نیروهای سپاه

موسی باقری فارسی-  ۳۳ ساله از نیروهای ارتش

بهمن بیرانوند-  ۴۶ ساله از شهروندان حاضر در مراسم

باقر کعبی-  ۳۵ ساله از نیروهای ارتش

نوذر نجفی -۳۰ ساله از نیروهای سپاه

همچنین به دستور وزیر بهداشت، قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت به همراه رئیس اورژانس کشور و رئیس سازمان انتقال خون به منظور پیگیری و نظارت بر درمان مصدومان این حادثه،  عازم اهواز شدند.

انهدام تیم تروریستی حمله امروز اهواز/ یکی از تروریست‌ها دستگیر شد

سردار ابوالفضل شکارچی در گفت‌وگو با صداوسیما، درباره آخرین جزئیات اقدام تروریستی صبح امروز که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) افزود: آمریکا، اسرائیل و ​آل سعود همیشه برای دشمنی با ما در میدان هستند و این گونه اتفاقات بسیار طبیعی است.

وی گفت: یک تیم چهار نفره تروریستی امروز از مخفیگاهشان در داخل پارکی که مقابل بلوار قدس محل رژه نیروهای رژه رونده بود به سمت مردم و رژه روندگان تیراندازی کردند که تعدادی به شهادت رسیدند و مجروح شدند.

سردار شکارچی گفت: نیروهای امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیروهای امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟

وی افزود: این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیروهای رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمارهای اعلام شده در خصوص تعداد شهدا و مجروحان ضد و نقیض است، گفت: کل مجروحان و شهدا زیر ۱۰ نفر اعلام شده است که در میان ان‌ها علاوه بر نیروهای رژه رونده، مردم هم هستند.

وی افزود: هر خبری غیر از این خبر تکذیب می‌شود و اخبار تکمیلی را خودمان در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

فکر کردیم صدای تیراندازی، مانور است/ یکی از تروریست‌ها با لباس شخصی و خشاب کلاش کشته شده بود

یکی از حاضران در مراسم رژه ارتش در اهواز که صبح امروز با تیراندازی برخی عناصر تروریستی همراه بود، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا مشاهدات خود از این حادثه را شرح داد.

مرتضی جابریان، برای پوشش تصویری مراسم روز ارتش در محل حادثه حاضر بوده است. او بارها در طول گفت‌وگو در جایی که به آمار شهدا و مجروحان اشاره می‌کرد نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد.

وی گفت: ما در حال عکاسی بودیم؛ رژه تازه تمام  شده‌ بود و سه چهار گردان رفته بودند و یک گردان زره‌ای باقیمانده بود که تیراندازی شروع شد.

جابریان ادامه داد: فکر کردیم طبق عادت در رژه‌ها که صدای تیر پخش می‌کنند این هم فقط صدای تیر است. به همین دلیل خیلی بیخیال بودیم و با خنده گفتیم مانور است. همان لحظه دیدیم همه در حال فرار هستند، شخصیت‌ها و محافظان در حال تحرک بودند.

این شاهد عینی حادثه تروریستی در اهواز گفت: صدای تیر می‌آمد و من برای عکاسی به دنبال صدای تیر رفتم که یکی از حفاظت سپاه یا ارتش من را از پشت گرفت و به سمت دیگری هدایت کرد.

وی گفت در ابتدا برای یک زمان کوتاهی تیراندازی کمی آرام شد ولی دوباره صدای تیراندازی شدید شد. همه شوکه شده بودند. بچه‌های عملیات سپاه و حفاظت نیروی انتظامی و ارتش فهمیدند این حمله تروریستی است و با آنها درگیر شدند. ما فقط صدای تیر می‌شنیدم. خیلی از بچه‌ها در کانال‌های آب خوابیده بودند. من رفتم بالای سر شهدا و زخمی‌ها. یکی از کشته‌ها از تروریست‌ها بود. بچه‌های امنیت می‌گفتند این تروریست است. لباس شخصی پوشیده بود و خشاب کلاش به او وصل بود.

رد خبر شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز/ ردپای عربستان در حادثه تروریستی امروز

سردار شریف سخنگوی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا این حادثه را تایید کرد و گفت: اطلاعات ما هم بر اساس شنیده‌ها این است که تعدادی شهید و زخمی شدند اما آمار دقیق هنوز قابل ارائه نیست.

سردار شریف با اشاره به حادثه امروز حمله عناصر تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: هنوز اطلاعات دقیقی از این حادثه در دست نیست ولی با توجه به اینکه معمولا جریان الاهوازیه چند به کاروان راهیان نور و مراسم‌های مشابه حمله کرده‌اند این احتمال را می‌دهیم که این بار هم حادثه از سوی آنها باشد.

وی افزود: جریان الاهوازیه از سوی عربستان تغذیه می‌شود.

سردار شریف در پاسخ به این سوال که آیا شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز را  تایید می‌کنید، گفت: خیر در این حادثه چند سپاهی مجروح شدند که احتمال شهادت آنها وجود دارد ولی شهادت محافظ فرمانده سپاه اهواز قابل تایید نیست.

مقام‌های حاضر در مراسم رژه اهواز

آیت‌الله جزایری، آیت‌الله حیدری، استاندار خوزستان و فرماندار اهواز از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند که اکنون در سلامت کامل هستند.

 اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند .

طبق آنچه منابع خبری اعلام کردند، تروریست‌ها از پارک پشت جایگاه به رژه نیروهای مسلح در اهواز تیراندازی کردند.

تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

جزئیات حمله تروریستی به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز + اسامی مجروحان و شهدا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز