خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار نسبت به تاثیر منفی افزایش قیمت مصالح بر اتمام پروژه‌های درمانی مناطق زلزله‌زده

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۱۰۶

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نسبت به تاثیر منفی افزایش قیمت مصالح بر اتمام پروژه‌های درمانی این مناطق هشدار داد.

طیب قدیمی (نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: وزارت بهداشت برای همه مناطقی که در فصل سرما جزو مناطق سردسیر هستند، آ‌موزش‌هایی را توسط تیم بهداشتی به مردم و مربیان مدارس برای جلوگیری از سرمایه‌خوردگی ارائه می‌کند و افرادی هم که نیازمند واکسیناسیون هستند، بر اساس دلایل علمی واکسینه می‌شوند. ذکر این نکته ضروری است؛ همه مراکز وزارت بهداشت مثل زمان پیش از وقوع زلزله توان ارائه خدمات دارند و از این بابت تغییری ایجاد نشده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا آب‌های سطحی و فاضلاب‌های رها شده در شهر، مردم زلزله‌زده را از نظر سلامت و بهداشت با تهدید مواجه نمی‌کند؟ بیان داشت: این مساله در فصل گرما نگران کننده بود، اما با پیگیری و نظارت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشکل خاصی پیش نیامد و این مراقبت‌ها ادامه خواهد داشت.

قدیمی در رابطه با روستاهایی که به آنها با تانکر آبرسانی می‌شود، بیان داشت: این نقاط مانند دیگر نقاط کشور دچار کم‌آبی شده‌اند، اما آبی که توزیع می‌شود از نظر آلودگی و کلر توسط حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کنترل می‌شود، بنابراین نظارت بر بهداشت آب به صورت مستمر صورت می‌گیرد و ادامه هم خواهد داشت.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده در پاسخ به این سوال که آیا طبق اعلام هفته‌های گذشته بیمارستان سرپل ذهاب تا سالروز وقوع زلزله کرمانشاه تحویل داده خواهد شد یا خیر؟ گفت: امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. با کمبود بتن و افزایش قیمت مصالح مواجه هستیم و با توجه به اینکه در سرپل ذهاب مردم مشغول ساخت و ساز هستند تامین بتن با نوبت‌دهی صورت می‌گیرد، امیدواریم که تامین بتن اتفاق بیفتد و دنبال این هستیم که مقاوم‌سازی بیمارستان سرپل ذهاب را با فاصله بعد از سالگرد زلزله تمام کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با این وجود بهره‌برداری از بیمارستان سرپل ذهاب تا سالگرد وقوع زلزله صورت خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه قیمت مصالح تغییر کرده‌است، تصمیم‌گیری‌های قانونی و نظارتی باید در این رابطه اتخاذ شود. کمبودها از نظر زمانی روی پروژه‌های دولتی که باید همه قوانین نظارتی را رعایت کنند، تاثیرگذار خواهد بود، با توجه به تاکید وزارت بهداشت برای مقاوم‌سازی بیمارستان سرپل سعی می‌کنیم که این مساله حل شود، اما در هر صورت کمبودها در اتمام پروژه‌ها تاثیرگذار است.

او تاکید کرد که در بیمارستان موقت تمامی خدمات لازم ارائه می‌شود و این بیمارستان کیفیت لازم را دارد، اما سعی بر این است که بیمارستان نیاز به مقاوم‌سازی به سرانجام برسد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در پایان در رابطه با گزارش کمبود دارویی در مناطق زلزله‌زده گفت: دارو توسط وزارت بهداشت و سایر نهادهای مرتبط تامین خواهد شد و اگر مشکلی در تامین دارو وجود داشته باشد، مثل سایر نقاط کشور است که امیدواریم با سعی وزارت بهداشت حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز