خبرگزاری کار ایران

اتفاق تلخ تجلیل از قهرمانان سال گذشته تکرار نشود

شوکتی: مدال آوران جاکارتا به وعده‌های خود عمل کردند، حالا نوبت مسؤولان است

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۰۹۲

کارشناس ورزش‌های رزمی گفت: قهرمانان و مدال آوران بازی‌های آسیایی به قول خود عمل کردند و حالا نوبت مسئولان ورزش است که به وعده‌های خود عمل کنند.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس شوکتی در خصوص وعده پاداش مسئولان ورزش کشور به مدال آوران بازی‌های آسیایی جاکارتا اظهار داشت:ورزشکاران پرافتخار ایران موفق شدند مدال‌های رنگارنگی را در بازی‌های جاکارتا کسب کنند و حالا منتظر عملی شدن وعده‌های مسئولان ورزش هستند. 

وی ادامه داد: مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک قبل از اعزام تیم‌های ورزشی به جاکارتا، پاداش ورزشکاران مدال آور را تعیین کردند. برای مدال طلا، تعداد ١٦٠ سکه، مدال آوران نقره ٨٠ سکه و ورزشکارانی که مدال برنز کسب کنند، ٤٠ سکه در نظر گرفته شد. همچنین اعلام شد ورزشکاران رشته‌های تیمی نیز که به مدال برسند، نصف هدیه رشته‌های انفرادی دریافت خواهند کرد. به عنوان مثال، والیبالیست‌های ایران که به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسیدند، باید نصف پاداش مدال طلای رشته‌های انفرادی که ١٦٠ سکه است را دریافت کنند که پاداش ٨٠ سکه برای هر ملی پوش والیبال است. 

مربی کاراته کشورمان خاطرنشان کرد: با احتساب این برنامه، مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید تعداد قابل توجهی سکه طلا به مدال آوران برنز پرداخت کنند که اگرچه قیمت سکه رشد قابل توجهی داشته است، اما با این حال، قدردانی از افتخار آفرینان ورزش ایران، ارزش پرداخت این هزینه را دارد. 

شوکتی با بیان این که قهرمانان شغلی جز ورزش ندارند و باید برای آینده معیشتی خود امیدوار باشند، افزود: ورزشکاران رشته‌های مختلف به ویژه رزمی کاران، درآمدی از ورزش حرفه‌ای ندارند. از این رو، تمام تلاش خود را به کار می‌بندند تا در بازی‌های آسیایی و همچنین المپیک، مدال به دست آورند تا آینده خودشان را تأمین کنند. به همین دلیل، امیدواریم مسئولان ورزش کشور به قول‌های داده شده عمل کنند تا افتخار آفرینان ورزش ایران با امید بیشتری کارشان را برای المپیک ٢٠٢٠ توکیو دنبال کنند. 

کارشناس ورزش‌های رزمی کشور در پایان گفت: در سال ٩٦ وزارت ورزش و جوانان آن طور که باید و شاید به وعده‌های خود در قبال قهرمانان عمل نکرد. حتی شنیدیم در حالی که قول اهدا سکه داده شده بود، اما در کمال تعجب در مراسم تجلیل از قهرمانان به جای پاداش سکه، کارت هدیه به ورزشکاران اهدا شد که موجبات نارضایتی و دلسردی ورزشکاران را فراهم آورد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز