خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر پاکدشت:

تامین نیروی انسانی در شهرداری طبق ضوابط باشد/ استخدام مازاد ، مشکل شهرداری پاکدشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۶۶۸

عضو شورای شهر پاکدشت با تاکید بر اینکه برای تامین نیروی انسانی در شهرداری باید مطابق ضوابط عمل کرد و نه روابط گفت: مشکلات مالی شهرداری‌ها ناشی از نبود درآمد پایدار در این سازمان است.

به گزارش ایلنا، چندی پیش در خبرها از قول وزیر کشور عنوان شد به‌دلیل بی‌توجهی مدیران شهری به ازای هر شغل سازمانی،‌پنج نفر نیروی مازاد انسانی به‌کار گرفته شده‌ و سازمانی که در این زمینه بیشتر حاشیه‌ساز بوده مجموعه شهرداری‌های سراسر کشور هستند. شهرداری پاکدشت نیز از این موضوع مستثنا نیست.

عضو شورای شهر پاکدشت با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها که ناشی از نبود درآمد پایدار در این سازمان است به ایلنا گفت: عدم درآمد پایدار در شهرداری درگذشته، باعث شده که آنها برای جبران هزینه‌های خود و زیر مجموعه شان، دست به اقدامات زیادی نظیر فروش تراکم کنند که بعضا هم اشتباه بوده است. علاوه بر این در اشتباهی به مراتب بدتر اقدام به جذب نیروهای مازاد خارج از ضوابط کردند به‌طوری که این مسئله به مشکلات شهرداری‌ها بیشتر دامن زده است.

به گفته پازوکی طی چهار دوره گذشته، شورای شهر پاکدشت بعضا با این مشکل مواجه بوده و اعضای شورا به مشکل فربه شدن و تورم نیروی انسانی و تبعات ناشی از آن در مجموعه شهرداری توجه نکردند که اگر شهرداری با افزایش نیروی انسانی مواجه شود، ناکارآمد خواهد شد و این ناکارآمدی بر اعتماد مردم به شورا که مجموعه‌ای از نمایندگان مردم هستند و بر شهرداری که یک سازمان عمومی است اثر منفی خواهد گذاشت و همین اثر منفی موجب سلب اعتماد شهروندان می‌شود و باید به این مسئله به عنوان یک آسیب جدی نگاه کرد.

عضو شورای شهر پاکدشت با بیان اینکه با مطالعات صورت گرفته مشخص شد که در هر ماه، بین سه تا پنج میلیارد تومان هزینه تنها صرف پرداخت حقوق نیروهای به کار گرفته شده در شهرداری است، گفت: این مسئله همان تورم نیروی انسانی است که موجب می‌شود سازمان شهرداری فربه‌تر شده و تاوان این فربه شدن به گردن کیست خدا می‌داند. باید بگویم بخش قابل توجهی از منابع مالی شهرداری که باید برای ارائه خدمت به مردم و شهروندان مورد استفاده قرار بگیرد، صرف پرداخت حقوق و دستمزد می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود بودجه 205 میلیارد تومانی که 60 درصد آن صرف کارهای عمرانی خواهد شد وجود این نیروهای مازاد مشکلات عدیده ای را در شهرداری ایجاد کرده که گستره ارائه خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به جای اینکه بدنه شهرداری سبک و چابک شود و کیفیت ارائه خدمات بالا برود متاسفانه شاهد ضعف خدمات دهی شهرداری هستیم.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه نیروی انسانی مازاد نه تنها موجب بالا رفتن راندمان کار نمی‌شود، بلکه بعضا اثر معکوس دارد، افزود: از آن‌جایی که کمیت متناسب با کار رعایت نمی شود به کیفیت کار صدمه وارد شده و زمینه فساد را فراهم می کند.

وی در ادامه گفت: توصیه من به منتخبان شورای پنجم که همکاران بنده هستند این است که به این بحث  توجه جدی داشته باشند و به مردم نشان دهند که طبق ضوابط عمل می‌کنند و نه روابط.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 1100 نیرو در شهرداری پاکدشت در سه قسمت مختلف اداری ، خدماتی و واحد تامین نیروی انسانی شاغل هستند که از لحاظ تامین منابع درآمدی برای پرداخت حقوق و مزایا و سایر نیازهای کارکنان فشار زیادی به شهرداری وارد می شود. هم‌اکنون سالانه 50 میلیارد تومان به عنوان حقوق و مزایای نیروی انسانی در شهرداری پاکدشت پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: طبیعتا شهردار پاکدشت باید برنامه‌ای برای ساماندهی منابع انسانی و کیفیت بخشی، متناسب با کمیت نیروها ارایه دهد تا ساختار و نیروهای شهرداری متناسب با کارها و ماموریت‌‌ها تعریف شوند و اعتماد شهروندان از منتخبان و خدمتگزاران صدیق خود کاسته نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز