خبرگزاری کار ایران

توضیح برخی ناشران و موسسات برگزارکننده کلاس‌های کنکور درباره دو خبر:

دانش‌آموزان فریب نخورند

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۴۵۷

هرگونه رتبه‌بندی و ارزش‌گذاری در حوزه کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی و نیز کلاس‌های کنکور تنها باید توسط مراجع ذیصلاح صورت گرفته نه آنکه برخی افراد سودجو و ناشناس با هدف تبلیغ خود، دست به انتشار چنین اخباری بزنند تا ذهنیت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را درباره برخی ناشران و موسسات معتبر به‌هم ریخته و اعتبار چندین و چندساله آنها را زیر سوال ببرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال انتشار دو خبر با عناوین "با تأثیرگذارترین‌های کنکور 97 آشنا شوید" و "رتبه‌بندی انتشارات کتاب‌های درسی و آموزشگاه‌های کنکور" اولی به تاریخ 2 مردادماه و دومی به تاریخ 30 مردادماه در خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، برخی از آموزشگاه‌های کنکور و ناشران ضمن تکذیب این اخبار، عنوان کردند: این دو خبر هیچگونه اساس مستند، قانونی و قابل دفاع ندارد و یک موسسه ناشناخته آموزشی صرفاً با انتشار آماری غیرواقعی، سعی در تخریب اذهان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در حوزه‌ی کتاب‌ها و آموزشگاه‌های کنکور و زیرسوال بردن نتایج درخشان سال‌ها تلاش و تجربه ناشران و موسسات معتبر داشته است.

این ناشران و موسسات برگزارکننده کلاس‌های کنکور عنوان کردند: انتشار این‌گونه اخبار معمولاً از جانب افرادی شکست‌خورده و با هدف تخریب دیگران صورت می‌گیرد که کاری غیراخلاقی و ناپسند است.

آنها همچنین تاکید کردند: هرگونه رتبه‌بندی و ارزش‌گذاری در حوزه کتاب‌های آموزشی و کمک‌آموزشی و نیز کلاس‌های کنکور تنها باید توسط مراجع ذیصلاح صورت گرفته نه آنکه برخی افراد سودجو و ناشناس با هدف تبلیغ خود، دست به انتشار چنین اخباری بزنند تا ذهنیت دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را درباره برخی ناشران و موسسات معتبر به‌هم ریخته و اعتبار چندین و چندساله آنها را زیر سوال ببرند.

این گروه از ناشران و برگزارکنندگان کلاس‌های کنکور با تاکید بر این مطلب که خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها ازجمله خبرگزاری کار ایران بایستی ابتدا استنادات افرادی که چنین خبرهایی را منتشر می‌کنند، قبل از انتشار خبر بررسی کنند، خواستار تکذیب این دو خبر شدند.

از قرار معلوم شخصی با انتشار آماری غیرواقعی سعی داشته ضمن طرح و تبلیغ نام خود، عملکرد مطرح‌ترین و معتبرترین موسسه برگزارکننده کلاس‌های کنکور  و برخی ناشران کتاب‌های کنکور را به چالش کشیده و در این راستا آماری مجعول از میزان موفقیت اندک برخی ناشران و موسسه‌های معتبر کنکور ارائه داده و میزان رضایت دانش‌آموزان را از آنها بد القا کرده است، که چنین عملی فقط به معنای فریب دانش‌آموزان و خانواده‌هایی‌ست که صادقانه به دنبال مراکز معتبر آموزشی و کتاب‌های مفیدی هستند که به موفقیت فرزندان آن‌ها کمک نماید.

البته در نهایت این قضاوت عادلانه دانش‌آموزان و خانواده‌های محترم آنهاست که راستگویی و حقانیت مدعیان را به اثبات می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز