خبرگزاری کار ایران

العبادی از نامزدی دوباره نخست‌وزیری عراق منصرف شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۲۵۶

نخست‌وزیر عراق گفته است که به دنبال نخست‌وزیری مجدد نیست و اصراری بر ماندن در قدرت ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، « حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز گذشته در بغداد به خبرنگاران گفته است: «من خواهان نخست‌وزیری در دوره دوم نیستم. انتقال قدرت به طور صلح‌آمیز انجام خواهد شد».

پس از مرگ دست کم ۱۲ تظاهرکننده و به آتش کشیده شدن بسیاری از ساختمان‌های دولتی در بصره، انتقادها از حیدر العبادی به شدت افزایش یافت و شماری از نمایندگان پارلمان عراق خواستار استعفای وی شدند.

طی روزهای اخیر، بصره شاهد اعتراض‌های مرگبار مردم به فساد مالی و بی‌توجهی دولت مرکزی بود.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مراجع عالی‌‌قدر شیعیان عراق نیز در بیانیه‌ای تلویحا اعلام کرد که با ادامه نخست‌وزیری العبادی مخالف است. آیت‌الله سیستانی با تشریح چالش‌های اقتصادی و سیاسی عراق، گفت نخست‌وزیر آینده نباید از جمله افرادی باشد که سابقا در قدرت بوده‌اند.

العبادی روز پنجشنبه گفت که به نظر آیت‌الله سیستانی در خصوص مسائل سیاسی عراق «احترام» می‌گذارد.

مذاکرات برای تشکیل دولت جدید عراق ادامه دارد. در انتخابات پارلمانی عراق در ماه می فهرست «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر» با کسب ۵۴ کرسی از سایر جناح‌ها پیشی گرفت.

در این انتخابات، ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» و وابسته به «الحشد الشعبی» ۴۸ کرسی، ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» ۴۲ کرسی، و ائتلاف «دوله‌القانون» به رهبری «نوری المالکی» ۲۵ کرسی به دست آوردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز