خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان البرز:

جنوب استان البرز از خشکسالی شدید رنج می‌برد

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۸۸

مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه جنوب استان از خشکسالی شدید رنج می‌برد، گفت: در کرج خشکسالی متوسط را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا، منصور رحمانیان صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به موضوع ترویج هواشناسی کاربردی پرداخت و گفت: در این راستا باید راهبردی تعیین کنیم تا اطلاعات کافی از داده‌های هواشناسی به دست کشاورزان و همه استفاده‌کنندگان برسد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با بیان اینکه در البرز طی سال آبی ۳۳۱.۱ میلی‌متر سطح بارش به ثبت رسیده است که در مجموع حدود ۸۴ درصد میزان آبی بوده است که از این بارش‌ها کسب کرده‌ایم.

وی در ادامه به میزان خشک‌سالی استان البرز اشاره کرد و گفت: قسمت‌های پایین‌دست استان از خشکسالی شدید رنج می‌برد، این آمار مرتبط با بررسی یک بازه زمانی سه‌ماهه سال است و طبق آخرین بررسی‌ها تا پایان مرداد در بخش‌هایی از استان البرز ازجمله جنوب شهرستان اشتهارد خشکسالی شدید وجود دارد و در کرج هم خشکسالی متوسط را شاهد هستیم.

رحمانیان اضافه کرد: طبق آخرین آمار اداره کل هواشناسی در البرز بیش از ۴۷ درصد سطح استان در خشک‌سالی متوسط و بیش از ۲ درصد در خشک‌سالی شدید قرار دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز با تاکید بر اینکه ترویج هواشناسی کاربردی و کشاورزی مدنظر است، گفت: سامانه پیش‌بینی جاده‌ها در البرز راه‌اندازی شده است که مسیرها را مشخص کرده و پیش‌بینی ۴۸ ساعته شرایط آب و هوایی در این سامانه ارائه می‌شود.

وی گفت: طی استعلامات سازمان جهاد کشاورزی استان، ۱۰ میلیارد تومان ارزش‌افزوده به توسعه امکانات هواشناسی شهرستان نظرآباد اختصاص‌یافته و برای اشتهارد حدود ۵ میلیارد تومان بوده است که همه این موارد بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز