خبرگزاری کار ایران

در سفر هیات پارلمانی ایران مطرح شد؛

تاکید بر رفع موانع بانکی وحل مشکلات دانشجویان ایرانی در رئیس مجلس کره جنوبی

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۶۵

اسدالله عباسی و هیأت همراه در ادامه دیدارهای خود در سئول با مون هی سانگ رئیس مجلس کره جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، عباسی  با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در توسعه ارتباطات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی  میان  دو کشور  گفت:   مجالس جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی  می‌توانند تسهیل کننده مناسبات و باعث تقویت و تحکیم همکاری های مشترک فیمابین در عرصه های مختلف باشند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر  شبه جزیره کره و مذاکرات دو کره خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار در شبه جزیره کره حمایت می‌کند.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران  و کره جنوبی  در بخش دیگری از سخنانش سیاست‌های آمریکا در عدم تمکین به تعهدات بین المللی مانند توافق برجام را غیرقانونی خواند و  تصریح کرد:  تحریم‌های غیرانسانی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران نشاندهنده چهره واقعی و قابل اعتماد نبودن آمریکا در صحنه‌های بین‌المللی است .

وی افزود: اتخاذ سیاست مستقل کشورهای جهان بویژه کره جنوبی در برابر آمریکا می‌تواند به تداوم و ارتقا سطح مناسبات میان کره جنوبی با جمهوری اسلامی ایران منجر گردد.

 عباسی در پایان بر رفع هرگونه موانع بانکی، حل مشکلات دانشجویان ایرانی در کره و گفت‌وگو و رایزنی مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد .

 در ادامه این مون هی سانگ رئیس مجلس کره جنوبی  با اشاره به ارتباطات تاریخی و مثبت دو کشور گفت: ایران و کره جنوبی به عنوان دوکشور قدرتمند در قاره آسیا میتوانند نقش مهمی در تحولات مناطق خاورمیانه و شبه جزیره کره جهت برقراری صلح و ثبات پایدار ایفا نمایند.

وی با ابراز تأسف از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام  افزود:  کره جنوبی  بدنبال راهکارهایی جهت تداوم تعاملات اقتصادی و سرمایه گذاری های مشترک با جمهوری اسلامی ایران میباشد .

رییس مجلس کره جنوبی   با اشاره به روابط خوب مجالس دو کشور بر تبادل هر چه بیشتر هیأتهای پارلمانی  تأکید کرد و افزود:  مجالس دو کشور نقش محوری در گسترش ارتباطات سیاسی اقتصادی و فرهنگی برعهده دارند که باید در راستای منافع دو ملت از این ظرفیت بهره برد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز