خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد:

۸۲ درصد از حجم مخزن سد مروک دورود خالی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۸۰۵۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: ۸۲ درصد از حجم مخزن سد مروک دورود خالی است و در سال آینده فقط رهاسازی حق آبه های زیست محیطی از این سد امکان پذیر است.

به گزارش ایلنا از لرستان، رضا میرزایی در بازدید از سد مروک گفت: به علت آبگیری سد کمال صالح استان مرکزی در ۲۰کیلومتری بالادست سد مروک و تاثیر خشکسالی های چند سال اخیر در خردادماه سال آبی جاری که پایان بارش ها بود، حدود ۶۷ درصد از مخزن این سد خالی بود.

مدیرعامل لرستان با بیان اینکه، حجم موجود آب پشت سد مروک در حال حاضر معادل ۱۹ و نیم میلیون متر مکعب است، اظهار داشت: با توجه به خنک شدن دمای هوا و کاهش سطح تبخیر و برداشت بخشی از محصولات کشاورزی منطقه، رهاسازی آب را از ۲/۶ به ۱/۳ متر مکعب در ثانیه کاهش دادیم.

ایشان با بیان این مطلب که حجم مخزن سد مروک معادل ۱۰۵ میلیون مترمکعب است، بیان داشت: حدود ۸۲ درصد حجم مخزن سد مروک خالی ست که با این وضعیت، حتی اگر در سال آبی ۹۸-۹۷ میزان بارش‌ها در منطقه هم در حد نرمال باشد، در سال آینده فقط رهاسازی حق آبه‌های زیست محیطی امکان پذیر است.

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان تأکید کرد: کشاورزان منطقه حتما به هشدارهای سازمان هواشناسی، شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی که از ابتدای مهرماه اطلاع‌رسانی خواهد شد توجه داشته باشند و از کاشت محصولات آبدوست خودداری کرده و الگوی کشت را متناسب با ظرفیت‌های آبی منطقه که به آنها اعلام خواهد شد رعایت کنند تا متحمل خسارت نشوند.

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز