خبرگزاری کار ایران

تأکید خرازی و وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین بر ضرورت اجرای تعهدات ۱+۴ برای حفظ برجام

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۸۵۷

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه سفر خود به چین، با وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین دیدار و درباره زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، سانگ تائو با اشاره به سابقه تاریخی و تمدنی دو کشور ایران و چین گفت: جهان دستخوش تحولات بی‌سابقه‌ای است. با توجه به اینکه ایران و چین هر کدام در منطقه خود تاثیرگذارند، باید بررسی شود که چگونه این دو کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر با چالش‌ها و مخاطرات موجود مقابله کنند.

وی ادامه داد: لازم است در این باره طرحی شرقی داشته باشیم تا کشورهای فاقد سابقه تاریخی نتوانند نظام سیاسی خود را بر دیگران تحمیل کنند و مدعی مدیریت جهانی باشند.

سید کمال خرازی نیز در این دیدار به همکاری‌های خوب دو کشور اشاره کرد و با توجه به صحبت‌های تائو اظهار داشت: بستر توسعه همکاری‌های بیشتر دو کشور در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به توسعه بندر چابهار و اتصال آن به گوادر و از چابهار به غرب ایران گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در روند بازسازی عراق و سوریه موثر باشد و تا مدیترانه کشیده شود.

دو طرف همچنین درباره مسئله انتقال انرژی چه به سمت شرق از طریق خط لوله صلح و چه به سمت غرب ایران از طریق عراق و سوریه تا مدیترانه نیز رایزنی کردند.

همکاری‌های دو کشور درباره تداوم خرید نفت از ایران و همچنین حفظ برجام و ضرورت ایفای تعهدات ۱+۴ برای حفظ این توافق نیز دستورکار بعدی این گفت‌وگوها بود.

روز گذشته نیز معاون وزیر امور بین‌الملل حزب کمونیست چین با خرازی دیدار داشت.

در این ملاقات هم طرفین بر برنامه‌ریزی برای تهیه طرح درازمدت همکاری تاکید کردند و به بررسی چشم‌انداز آینده روابط دو کشور پرداختند و قرار شد تا گفت‌وگوهای طرفین تا حصول نتیجه در تهران و پکن ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز