خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مطرح کرد:

نیاز 4 میلیاردی برای تامین اقلام دانش آموزان نیازمند در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۴۰۹

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی کمک‌های جمع آوری شده نقدی و غیر نقدی طی ۱۲ روز جشن عاطفه‌ها را سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق برآورد کمیته امداد چهار میلیارد تومان نیز برای تامین اقلام از جمله البسه، کفش، کیف و نوشت افزار ۱۴ هزار دانش آموز نیاز است.

به گزارش ایلنا، محمد کلامی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در دو مرحله از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۱ مهر ماه برپا می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول قبل از بازگشایی مدارس و مرحله دوم در مهر ماه در مدارس برپا می‌شود؛ کمک‌های جمع آوری شده در مدارس، در اختیار مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا با تشخیص مدیران و معلمان به دانش آموزان نیازمند ارائه شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه *۸۸۷۷*۰۴۱# کمک‌های خود را واریز کنند. همچنین دفاتر کمیته امداد امام خمینی شهرستان‌ها و مناطق ده گانه تبریز آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

وی با بیان این‌که سال گذشته کمک‌های جمع آوری شده در جشن عاطفه‌ها پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود، افزود: این میزان به صورت اقلام مورد نیاز در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.
 
کلامی افزود: میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌‌ امسال برابر کمک‌های سال گذشته است، افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های کمیته امداد به دلیل تورم افزایش یافته است، انتظار داریم مردم در این زمینه همکار زیادی داشته باشند.
 
وی میزان صدقات استان در سال جاری را شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و افزایش هزینه‌های زندگی، برخی از افراد نمی‌توانند هزینه‌های زندگی را تامین کنند به همین دلیل تعداد مراجعه کنندگان کمیته امداد افزایش یافته است.
 
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان موفقیت‌های زیادی در زمینه کنکور کسب کردند، افزود: هفت نفر از دانش آموزان کمیته امداد در گروه علوم تجربی، رتبه زیر ۱۰۰۰ به دست آورده و دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد نیز در مقطع کارشناسی ارشد رتبه چهار را کسب کرده اند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و نوسانات ارزی، فقر تولید می‌کند، افزود: برای مبارزه با فقر باید مجاری تولید فقر بسته شود.
 
کلامی تاکید کرد: مجلس و دولت باید به گونه ای عمل کنند تا مجاری تولید فقر بسته شده و ثروت در جامعه به صورت عادلانه توزیع شود، در همین راستا نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد با برنامه‌‌های خودکفایی و اشتغال زایی تا حدودی توانسته آسیب دیدگان سیاست های غلط فرهنگی را مجدد به جامعه بازگردانند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز