خبرگزاری کار ایران

شفیعی مطرح کرد:

بی‌توجهی به فضای سبز ناژوان خطر افزایش آلودگی شهر اصفهان را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۷۹

مدیریت طرح ساماندهی ناژوان گفت: شرایط خشکسالی و بحران آب خطر جدی برای 1200 هکتار فضای سبز منطقه ناژوان است که حکم ریه شهر اصفهان را دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حسن شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای نجات ناژوان، نیازمند همراهی و همکاری تمام مسئولان از جمله جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و شهرداری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری و آب منطقه‌ای اصفهان در این زمینه همکاری‌های خوبی را داشته اند و امیدواریم دیگر سازمان ها و نهادهای متولی نیز برای حفاظت و نگهداری از فضای سبز ناژوان به ما کمک کنند چرا که اگر این فضا از بین برود سبب افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله تشدید آلودگی هوای اصفهان خواهد شد.

مدیریت طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به مساحت فضای سبز این منطقه یادآور شد: 700 هکتار از منطقه هزار و دویست هکتاری ناژوان مربوط به باغات و زمین های شخصی است و کمتر از چهار صد هکتار آن فضای سبز و بخشی به راه ها و محل عبور و مرور است.

وی اضافه کرد: منطقه ناژوان به عنوان ریه شهر نیازمند تامین آب برای حفظ و نگهداری از فضای سبز آن است. برای این کار نیز با توجه به خشکسالی و بحران آب ما دو طرح کوتاه مدت و میان مدت به شهردای ارائه دادیم که برای صدور مجوز فعالیت در راستای این طرح ها سازمان های دیگری مانند جهاد کشاورزی نیز باید ورود کنند.

شفیعی با بیان اینکه طرح هایی به شهرداری جهت تامین آب منطقه ناژوان ارائه شده افزود: برنامه های کوتاه مدت در حال اجرا است و برای اجرای برنامه میان مدت مانند احداث کولکتور آبیاری فضای سبز و تصفیه خانه لوکال پساب منطقه نیازمند تامین اعتبار هستیم که رقم پیشنهادی در سال گذشته بالغ بر یازده میلیارد تومان بود و امسال با توجه به شرایط اقتصادی قطعا افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: امکان تغییر سیستم آبیاری درختان ناژوان به دلیل اینکه ریشه بیشتر درختان در حاشیه زاینده رود و با آب فراروان تغذیه می کردند وجود ندارد و لازم است آب مورد نیاز این درختان تامین شود، در غیر این صورت ناژوان از فرصت در حوزه گردشگری به تهدید برای محیط زیست تبدیل می شود و امیدواریم آب منطقه ای امکان استفاده از پساب را برای آبیاری این منطقه فراهم کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز