خبرگزاری کار ایران

ویشکایی تاکید کرد:

لزوم آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت در مواقع بحرانی

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۷۷

معاون فرماندار رشت بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مواقع بحرانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی ویشکایی در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه با تاکید بر حضور منسجم تیم‌های امدادی در کمیته حوادث غیرمترقبه فرمانداری رشت گفت: جلسات حوادث شهرستان ها باید به صورت مستمر تشکیل شود و اعضای این کارگروه باید به جد در جلسات حضور داشته باشند.

وی با بیان شدت بارش‌ها در شش ماه دوم سال، گفت: هدف از این جلسه آمادگی بیش از پیش همه دستگاه‌ها در فصل بارندگی است.

ویشکایی با اشاره به اخطاریه‌های هواشناسی بیان کرد: از هواشناسی می‌خواهیم تغییرات جوی را در زمان کوتاه به دستگاه‌ها ارسال کند تا بتوانیم برای مناطق بحران خیز مدیریت زمانی مناسب را اتخاذ کنیم.

وی به توزیع مناسب ماشین‌آلات امدادی و تامین سوخت آنها در زمان بحران اشاره کرد و گفت: باید تیم‌های مدیریت بحران به ویژه در بخشداری‌ها و بخش‌های تابعه شهرستان رشت قوی‌تر شوند و بخشداران و دهیاران درباره تجهیزاتی که دارند اولویت‌های خود را بررسی کنند.

ویشکایی با تاکید براینکه ما اگر ساز و کار مقابله با بحران را پیش بینی نکنیم با مشکلات عدیده ای در حوادث غیرمترقبه مواجه خواهیم شد، افزود: باید در حوزه مدیریت بحران به شرایط مطلوب برسیم، تا آسیب دیدگان بحران‌های طبیعی با مشکلات جدی در این زمینه مواجه نشوند.

وی ضمن اشاره به اهمیت پیشگیری و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در زمان بروز حوادث به بیمه منازل روستاییان اشاره کرد و گفت: دهیاران با سرفصل بودجه‌ای که برایشان تعریف شده باید موضوع بیمه منازل روستاییان را با جدیت پیگیری کنند تا در زمان بحران‌های طبیعی مثل سیل، طوفان بتوانیم از شدت صدمات در این مناطق بکاهیم.

ویشکایی با اشاره به وضعیت جوی استان در ماه‌های پیش رو و شدت افزایش بارندگی به هرس درختان در مناطق شهری و روستایی شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: خودروهای امدادی باید شناسایی شده و اطلاعات مربوط به آن ها در مواقع بحرانی باید به بروز سانی شود. اکیپ های هلال احمر و اورژانس نیز باید در مواقع بحرانی آماده باشند و درکمترین زمان به مردم خدمات رسانی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اعلام آمادگی دستگاه‌های متولی امر در این زمینه به نقش موثر سازمان صنعت و معدن و تجارت اشاره کرد و گفت:مجموعه خدمات بازرگانی و صنعت معدن باید در بحث تامین آرد و مایحتاج ضروری مردم به صورت مستمر گزارش های خود را به کمیته ستاد حوادث غیرمترقبه فرمانداری اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز