خبرگزاری کار ایران

تکذیب ادعای «سائرون» درباره موضع مرجعیت درقبال نامزدهای نخست‌وزیری

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۲۷

منابع آگاه عراقی ادعای یکی از رهبران ائتلاف انتخاباتی «سائرون» مبنی بر مخالفت مرجعیت عالی شیعیان عراق با برخی از اسامی مطرح برای نامزدی نخست‌وزیری را تکذیب کردند.

به گزارش ایلنا، منابع کاملا مطلع عراقی، امروز- دوشنبه- در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «المیادین»، ادعای «صباح الساعدی» از رهبران ائتلاف سائرون درباره موضع آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان این کشور درباره نامزدهای نخست‌وزیری را تکذیب کردند.

این منابع تصریح کردند، گفته‌های الساعدی درباره موضع مرجعیت درباره نامزدهای نخست‌وزیری عراق «صحت ندارد» و مرجعیت هیچ نظری درباره گزینه‌های نخست‌وزیری به ویژه« هادی العامری»، «فالح الفیاض» و «طارق نجم» نداده است و آنها را رد نکرده است.

خبرگزاری «سی‌ان‌جی» عراق نیز گزارش داد که یک شخصیت مهم در دفتر «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» در نجف طی تماس تلفنی با صباح الساعدی، او را به دلیل مطرح کردن چنین ادعایی توبیخ کرده است.

منابعی در دفتر مقتدی صدر اعلام کردند که صباح الساعدی اطلاعات غیردقیقی درباره تماس‌های صدر با مرجعیت دینی درخصوص تشکیل دولت، داده است.

طبق این گزارش،  صباح الساعدی، از رهبران ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر، در مصاحبه با شبکه «الشرقیه‌نیوز»، ادعا کرده بود که آیت‌الله سیدعلی سیستانی با اسامی پنج نامزد پست نخست‌وزیری، یعنی «حیدر العبادی» نخست‌وزیر کنونی، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دوله‌القانون»، هادی العامری رئیس ائتلاف «الفتح»، فالح الفیاض رئیس برکنار شده الحشد الشعبی و طارق نجم از رهبران حزب «الدعوه» مخالفت کرده است.

هم‌زمان، منابع آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاه» اعلام کردند که ائتلاف‌‌های سائرون و الفتح، در سایه اوضاع استان بصره و فشار مرجعیت دینی برای تعیین نخست‌وزیری بر اساس معیارهای جدید، به موضع نزدیکی دست یافته‌اند و قرار است به‌زودی نشستی میان مهم‌ترین فراکسیون‌های شیعی یعنی سائرون، الفتح، النصر، دوله‌‌القانون و «الحکمه» برگزار شود و طی آن درباره نامزدهای پست نخست وزیری تصمیماتی اتخاذ شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز