خبرگزاری کار ایران

بهزاد نجفی خبر داد:

اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران با ارائه خدمات پرستاری در منزل

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۶۸

مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان البرز از اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران در ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منازل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهزاد نجفی امروز در رابطه با برنامه‌ها و چشم‌انداز موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار به خبرنگاران گفت: این موسسه با وابستگی به بنیاد شهید و داشتن ساختار غیرانتفاعی در سه حوزه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی به ایثارگران، خدمات ارائه می کند. 

وی با اشاره به افزایش رضایت مراجعین به عنوان یکی از اهداف مهم موسسه، افزود: هدف ما این است که ایثارگران از نظر روحی، روانی و جسمی بتوانند سلامتی خود را به دست آوردند و در حوزه توانبخشی توانمند باشند. 

نجفی، گفت: برابر با اصل 44 قانون اساسی و سیاست کلان بنیاد شهید، موسسه ایثار در سال 87 با هدف ارائه خدمات و تسهیلات بیشتر به خانواده شهدا، ایثارگران و آحاد شهروندان، تاسیس و با اولویت فعالیت های فرهنگی و ورزشی با تاریخچه کمتر از 10 سال شکل گرفت.

نجفی گفت: در سال 93 بخش توانبخشی به موسسه ایثار اضافه و ماموریت های موسسه در قالب فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در 27 استان کشور به خدمات رسانی ادامه داد.

وی با اشاره به موسسه ایثار در البرز، گفت: موسسه ایثار البرز جزو متقدمین تاسیس این فعالیت در کشور است و همزمان با استان شدن البرز بنا بر اولویت مدیریتی در بنیاد شهید در ابتدا در بخش ورزش به صورت برون سپاری، تشکیل شد.

نجفی با اشاره به تاسیس مجتمع فعلی موسسه در سال 92، گفت: با توجه به اینکه استان از لحاظ خدمات ورزشی از امکانات کامل برخوردار نیست و به لحاظ جمعیت، محدودیت امکانات دارد لذا تلاش شد برای خانواده شهدا، ایثارگران خدمات فرهنگی، تفریحی و اقامتی ارائه شود.

وی به حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: ایثارگران می‌توانند از امکانات استاندارد موسسه ایثار به صورت رایگان استفاده کنند و در بخش فرهنگی و توانبخشی بر مبنای تعرفه، از تخفیف لازم برخورددار خواهند شد.

نجفی تصریح کرد: مراکز توانبخشی موسسه ایثار در حال حاضر در حال احداث است اما با این وجود، خدمات درمانی و توانبخشی مورد نیاز، انحام می شود.

وی یادآور شد: هدف ما تکریم، شادی و آموزش ایثارگران و خانواده‌های شهدا است.

نجفی با اشاره به طرح پایش ایثارگران، خاطرنشان کرد: در بعد درمانی بالغ بر 58 پزشک و فیزیوتراپ، 10 کادر درمانگر و 8 پرستار در قسمت مرکز پرستاری و در قالب برون سپاری، سرویس درمانی و توانبخشی ایثارگران و شهروندان انجام می شود.

وی افزود: بیش از 3 سال در مرکز پرستاری موسسه ایثار خدمات ویزیت در منزل برای ایثارگران، خانواده شهدا و شهروندان نیازمند که از توان جسمانی و حرکتی برخوردار نیستند انجام می شود.

نجفی با اشاره به اجرای پروژه بخش توانبخشی این مرکز گفت: بیش از سه چهارم از فاز نخست طرح پایش سلامت 3 هزار و 860 ویزیت منزل تا کنون انجام شده است.

نجفی گفت: ارائه خدمات فرهنگی با رویکرد نشاط و خدمات فرهنگی با اردوهای یک‌روزه انجام می‌شود و در 6 ماه نخست امسال، 3 هزار و 844 نفر از خدمات اردویی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه خدمات ورزشی موسسه ایثار گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون 32 هزار و 640 نفرسانس از خدمات کاملا رایگان این مجموعه ورزشی استفاده کردند و خدمات حمایتی 23 هزار و 360 نفرسانس از تخفیف 50 تا 85 درصدی استفاده کردند.

مدیر موسسه ایثار  در البرز، اذعان داشت: در سالن ورزشی، برای رشته‌های توپی به‌صورت رایگان در خدمت ایثارگران و خانواده شهدا خواهیم بود. همچنین برای استفاده از استخر، سانس‌هایی به‌صورت رایگان یا با درصدی تخفیف، پذیرای ایثارگران است.

وی از اجرای طرح محسنین، یاد کرد و گفت: ایثارگرانی که دجار ضایعه نخاعی هستند با 85 درصد تخفیف، می‌توانند از خدمات اقامتی در استان‌هایی که از امکان اقامتی تخصصی برخوردارند، استفاده کنند.

مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در استان البرز با عنوان اینکه ایثارگران بین 5 تا 70 درصد مجروحیت را شامل می‌شود، گفت: به‌دلیل اینکه استان البرز مهاجرپذیر است و پرونده خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهر و استان مبدا باقی خواهد ماند، برای استفاده از امکانات این موسسه معرفی‌نامه یک‌ساله از طرف بنیاد شهید آن شهر، کافی است.

نجفی در پایان گفت که علاقه مندان می توانند برای اطلاع بیشتر با شماره 02632540447 مرکز پرستاری و شماره گویا 02632514871 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز