خبرگزاری کار ایران

روزنامه فرانسوی:

سعودی‌ها و اماراتی‌ها آماده عادی‌سازی روابط با اسد هستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۳۲

یک روزنامه فرانسوی نوشت که پس از پیروزی میدانی دولت سوریه، اماراتی‌ها و سعودی‌ها در تلاشند تا با هدف تضعیف ایران، روابط‌شان با دمشق را احیا کنند.

به گزارش ایلنا، کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در آمادگی کامل برای همکاری جهت ابقای «بشار اسد» رئیس‌‌جمهوری سوریه در قدرت، و حمایت از او در پروژه بازسازی کشور هستند، مشروط بر این‌که ایرانی‌ها را از سوریه خارج و ائتلافش با آن را قطع کند.

روزنامه فرانسوی «فیگارو» امروز- شنبه- در گزارشی با اعلام این موضوع، نوشت که در حال حاضر برخی کشورها و برخی حکومت‌های عربی ایجاد توازن خوب جهت کنار آمدن با واقعیت‌ها در عرصه سوریه را مد نظر قرار داده‌اند. یک کارشناس عربی در منطقه خلیج‌فارس می‌گوید: نظام سوریه در عرصه نبرد و در تحولات میدانی پیروز شده است و الان می‌خواهد از طریق هم‌پیمان روس خود کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را به عادی‌سازی روابط متقاعد کند. باید کشورهای عربی این حوزه نیز به این امر مبادرت ورزند ولی با حفظ فشارها بر بشار اسد.

این روزنامه فرانسوی به نقل از سفیر سابق فرانسه در دمشق، نوشت: «حتی قبل از شروع بحران در سوریه، عربستان سعودی می‌گفت که مشکل در سوریه، اسد نیست بلکه مشکل ائتلاف دمشق با تهران است. در حالی‌‌که، دستگاه‌های اطلاعاتی امارات نیز روابط‌شان با همتای سوری‌شان را قطع نکرده‌اند. کما این‌که ابوظبی این موضوع را پنهان نکرده است که دور نگه‌داشتن سوریه از اتحادیه عرب «اشتباهی بزرگ» است که دمشق را به آغوش تهران هل می‌دهد».

لوفیگارو تصریح کرد، به نظر می‌رسد سعودی‌ها و اماراتی‌ها، بعد از آن‌که از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا جهت افزایش فشارها به تهران بهره‌مند شده‌اند، در حال دست‌کشیدن کامل از معارضان مسلح سوریه هستند به این امید که ایران، دشمن درجه یک‌شان در منطقه را تضعیف کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز