خبرگزاری کار ایران

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش:

در اول مهر، کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۳۸

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با تلاش همکاران در اول مهر امسال، کلاس بدون معلم نخواهیم داشت.

به گزارش ایلنا،‌ رضوان حکیم زاده در جلسه شورای استان گلستان  اظهار کرد: استان گلستان یک برش از سایر مناطقی است که به دلیل بی‌توجهی به مبنای درست برآورد نیروی انسانی موردنیاز، دچار مشکل نیروی انسانی در دوره ابتدایی شده است و در این استان شاهد سیر صعودی تراکم داتش آموزان در کلاس‌های درس هستیم.

وی افزود: شورای عالی آموزش‌وپرورش سه سطح کلان‌شهرها، شهرهای کوچک و مناطق محروم و روستایی و عشایری را برای محاسبه میانگین تعداد دانش‌آموز به تعداد معلم مشخص کرده است و به علت اینکه این مبنای درست مورداستفاده قرار نمی‌گیرد، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم درحالی‌که نشانگرهای مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید می‌کند که نباید به دلیل پراکندگی جمعیت در مناطق کشور، از عددی به اسم میانگین تعداد دانش آموزان نسبت به تعداد معلمان استفاده کنیم.

حکیم زاده گفت: در شهرهای کوچک، دو میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۳۶ دانش‌آموز دوره ابتدایی درس می‌خوانند که تراکم آن‌ها در کلاس‌ها زیر ۲۵ نفر است و ۱۸۹ هزار و ۳۰۴ معلم به این دانش آموزان اختصاص داده‌ایم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تقاضا این است که یک مبنای درست برای محاسبه و برآورد نیروی انسانی در دوره ابتدایی موردتوجه قرار گیرد و اگر مبنا غلط باشد میانگین‌ها گمراه‌کننده است.

حکیم زاده به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: این سند الزاماتی دارد که مهم‌ترین آن تربیت تمام ساحتی است، یعنی همه ابعاد دانش آموزان را تربیت کنیم.

وی افزود: با تلاش همکاران کلاس بدون معلم در اول مهر نخواهیم داشت اما طبق سند تحول که نگاه تخصص محور به دوره ابتدایی دارد، معلم برای کلاس درس نمی‌فرستیم و این افراد مربی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز