خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

خدمت به بازنشستگان از وظایف شغلی سازمان تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۴۳۶

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پیامی فرا رسیدن ۲۵ ذی الحجه، روز خانواده و تکریم بازنشستگان را به تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، در پیام سید تقی نوربخش آمده است:

رسول خدا (صلی الله علیه و آله): هر کس در اسلام، بزرگسالی را گرامی دارد و احترام نماید، خداوند او را در قیامت از سختی ها و مشکلات در أمان می دارد.

۲۵ذی الحجة با توجه به نزول سوره مبارکه هَلْ أَتَی، در تقویم جمهوری اسلامی، به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامیده شده است. روزی که در آن خانواده  امیرالمومنین علی (علیهم السلام) و خادمه ایشان، فضه، با تأسی به آن حضرت (ع)، به دردمندان جامعه اطعام کرده بودند. تکریم بزرگسالان و پیشکسوتان و توجه به جایگاه مقدس خانواده، از اصول مسلم اخلاق اسلامی و ایرانی است. قرآن کریم با نقل حکایتهایی مانند آنچه از دختران شعیب (ع) و پسران یعقوب (ع) بیان داشته، بر ضرورت احترام به بزرگسالان، تاکید فرموده است. پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان (ع)، هم در مقام گفتار و هم در مقام رفتار، همیشه بر تکریم بزرگسالان و پیشکسوتان تاکید فرموده اند.

به راستی، کلام شیوای پیامبر مهربانیها (ص) که می فرماید : "انسان کهنسال در بین خانواده‌اش، جایگاهی همچون پیامبرِ آنان را دارد" (بحار الأنوار، ج۷۲، ص ۱۳۷)، در هیچ فرهنگ و تمدن یافت نمی شود. اهمیت بزرگسالان تا جائی است که امام صادق (ع) هشدار می دهد که اگر بزرگتان را احترام نکنید از ما اهل بیت (ع) نیستید. آری، همچنان که در حکایت نزول سوره هَلْ أَتَی، نقش امیرالمومنین (ع)، نقشِ اول و بسیار تاثیرگذار است، در هر خانواده نیز، نقش بزرگسالان و پیشکسوتان، نقشی بلامنازع است. خانواده موفق، خانواده‌ای است که بزرگسالانِ آن موفق باشند.

اهمیت ابعاد اجتماعی تکریم بزرگسالان و پیشکسوتان، از ابعاد دینی آن پایین تر نیست. امروزه روانشناسان اجتماعی مطالعات گسترده ای درخصوص بازنشستگی و مراقبتهای پس از آن انجام داده اند و بر این باور هستند که کنشها و واکنشهای متقابل با این عزیزان، آثاری شگرف دارد. ایشان، باور ظرفیتهای بازنشستگان، از سوی جامعه پیرامونی آنها را امری لازم و نوعی معامله برد – برد پنداشته و دست اندرکاران را از نادیده انگاری آنها در سازندگی جامعه، باز می دارند و معتقدند ابتلاء به بیماری هایی که در سنین بازنشستگی در کمین این عزیزان است، با این توجه و اعتناء، تا حد قابل ملاحظه ای قابل کاهش است. اندیشمندان این حرفه، بازنشستگان را بهترین مشاوران، در عرصه های مختلف اجتماعی می دانند، که با کمترین توقع، بیشترین منفعت را به  جامعه هدیه می نمایند.

وضعیت کنونی بازنشستگان، در حقیقت تصویر آینده را در اذهان شاغلینِ امروز، ترسیم می کنند. هرگونه تکریم و بزرگداشت مقام و منزلت ایشان، فعالان امروز جامعه کار را به آینده امیدوار می نماید. نهادها و دستگاههایی که در راستای این تکریم فعالیت می کنند، گذشته از اینکه کاری خداپسندانه می کنند، روح امید را نیز در جامعه می دمند.

خدمت به بازنشستگان از وظایف شغلی سازمان تامین اجتماعی است و باعث افتخار است که این سرمایه عظیم، با سالها سازندگی، اکنون خدمتگزاری به نام سازمان تامین اجتماعی را در کنار خود می بینند. خدمت به بازنشستگان شریف، بزرگترین دغدغه و وظیفه مدیران و کارکنان سازمان است که بدون تردید از عهده دیگر دستگاهها و نهادها نیز خارج است، وظیفه ای سنگین که جز با تلاش شبانه روزی خیل عظیمی از خدمتگزاران آنها در سازمان تامین اجتماعی، نتیجه نمی دهد و با این حال بر این باوریم که شایستگی بازنشستگان عزیز، بیش از این است و امیدواریم با افزایش شاخصهای اقتصادی و رسیدن به رونق اقتصادی، که لازمه توانمندی تامین اجتماعی است، امکان خدمت بهتر و باکیفیت تر، به این عزیزان، بیش از پیش فراهم شود.
اینجانب در پایان، ضمن تبریک این روز، به تمامی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، برای یکایک این عزیزان و خانواده محترم شان، از خدواند متعال سلامتی و بهروزی و برای همکاران سازمان، در خدمتگزاری به آن بزرگواران، توفیق روزافزون مسألت می نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز