خبرگزاری کار ایران

ترامپ سال گذشته قصد ترور اسد را داشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۹۲

یک نویسنده مشهور آمریکایی در کتاب جدید خود فاش کرده است، وزیر دفاع آمریکا ا اجرای دستور رئیس‌جمهوری کشورش برای ترور رئیس‌جمهوری سوریه خودداری کرده و به انجام حملاتی به تأسیسات نظامی سوریه بسنده کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک نویسنده آمریکایی در کتاب جدیدش فاش کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور، سال گذشته میلادی ترور «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را خواستار شده بود ولی وزیر دفاعش از اجرای این دستور خودداری کرد.

این کتاب با عنوان «ترس» به این امر اشاره کرده است که برخی از معاونان و دستیاران ارشد ترامپ در برخی مواقع از عدم پاسخ به دستورات وی، که «رویکردی خطرناک و نابودکننده» توصیف می‌کردند، ابایی نداشتند.

روزنامه «واشنگتن‌پست»، روز گذشته گزیده‌هایی از کتاب مذکور را که به قلم «باب وودوار» نویسنده شهیر آمریکایی است، منتشر کرد.

این کتاب، که هنوز در بازار منتشر نشده است، جدیدترین کتابی است که از جزئیات تنش در داخل کاخ سفید در سایه ریاست‌جمهوری ترامپ رونمایی می‌کند.

نویسنده کتاب «ترس» می‌نویسد، دونالد ترامپ در آوریل ۲۰۱۷ به «جیمز متیس» وزیر دفاعش دستور ترور بشار اسد را می‌دهد ولی متیس با این پاسخ که «این دستور را فورا اجرا خواهد کرد»، طرحی را برای حمله نظامی محدود به سوریه آماده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز