خبرگزاری کار ایران

در سیزدهمین جشنواره؛

«سامانه امداد تعاون» رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۹۵۶

در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از «سامانه امدادتعاون» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از سامانه امدادتعاون رونمایی شد.

این سامانه در ۱۲ حوزه امکان مشاوره رایگان و پرسش و پاسخ در بخشهای مختلف را فراهم کرده است. هدف از راه اندازی آن سرعت بخشی به توسعه تعاون و هم افزایی بیشتر عنوان شده است.

سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر با حضور «علی ربیعی» و «انوشیروان محسنی بندپی» سرپرست وزارت کار در هتل المپیک برگزار شد و از ۳۳ شرکت تعاونی برتر در گرایشهای مختلف از جمله تعاونیهای سبز تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم؛ سیدحمید کلانتری (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) طی سخنانی اظهار کرد: امروز در کشور بیش از هر چیز به تعاون و همدلی و فرهنگ همکاری و کمک نیاز داریم و اگر تعاونی به وسعت ایران ایجاد شود و همه شهروندان به عضویت آن درآیند فرهنگ تعاون و مشارکت به معنای واقعی تجلی می‌یابد.

وی ادامه داد: یکی از اصول تعاون، همکاری اعضا، رفتار عادلانه، صداقت و امانتداری است و انتظار داریم فضایی در کشور ایجاد شود تا از ظرفیت تعاونی به مفهومی که دربرگیرنده وجود ۹۴ هزار شرکت تعاونی در کشور است به عنوان یک ظرفیت بزرگ استفاده شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد: فرهنگ تعاون جای خود را به رفتارهای نادرست، سوء استفاده، ارتشاء و تخلف بدهد.

در ادامه این مراسم از سامانه "امدادتعاون" رونمایی شد و علی حسین شهریور دبیرکل خانه تعاونگران درباره ویژگی‌های این سامانه گفت: مشکل اساسی که امروز تعاونی‌ها با آن روبه رو هستند این است که با وجود آنکه مشاوران درجه یکی در کشور داریم اما دسترسی به آن‌ها آسان نیست یا متحمل هرینه‌هایی است لذا سامانه امداد تعاون به شکل یک اپلیکیشن با هدف ارائه خدمات مشاوره طراحی و ایجاد شده که قابلیت نصب رایگان و دریافت خدمات مشاوره را دارد.

به گفته وی، این سامانه در ۱۲ حوزه امکان مشاوره رایگان و پرسش و پاسخ در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

دبیرکل خانه تعاونگران گفت: این سامانه به منظور سرعت بخشی به توسعه تعاون و هم افزایی بیشتر راه اندازی شده است.

همچنین در این مراسم، انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی اظهار کرد: برنامه ملی مبارزه با فقر، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیبها و اشتغالزایی مهمترین رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: برای عبور از شرایط فعلی و تحقق اقتصاد مقاومتی چاره‌ای به غیر از توسعه بخش تعاون نداریم.

به گفته وی اگر امروز ادعا می‌کنیم در زمینه قانون‌های بخش تعاون مشکلی نداریم ناشی از برنامه ریزی‌های ربیعی است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تعاونگران پیشنهاد کرد: به مدت سه روز نمایشگاه دستاوردهای خود را به طور رایگان در سالن تلاش این وزارتخانه برگزار کنند و بانک توسعه تعاون نیز هزینه غرفه آنها را پرداخت کند.

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم اظهار کرد: برنامه ملی مبارزه با فقر، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌ها و اشتغالزایی مهمترین رویکردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: برای عبور از شرایط فعلی و تحقق اقتصاد مقاومتی چاره‌ای به غیر از توسعه بخش تعاون نداریم.

به گفته سرپرست وزارت کار، اگر امروز ادعا می‌کنیم در زمینه قانون‌های بخش تعاون مشکلی نداریم ناشی از برنامه‌ریزی‌های ربیعی وزیر سابق کار است.

وی در پایان به تعاونگران پیشنهاد کرد به مدت سه روز نمایشگاه دستاوردهای خود را به طور رایگان در سالن تلاش این وزارتخانه برگزار کنند و بانک توسعه تعاون نیز هزینه غرفه‌ آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز